Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 8.500 nieuwe wagens en 145.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Autosalon Parijs 2016 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Nieuwe modellen

Nieuwe modellen / Audi A8

Geschreven door op

Audi A8 #1
Audi A8 #1
Audi A8 #2
Audi A8 #2
Audi A8 #3
Audi A8 #3
Audi A8 #4
Audi A8 #4
Audi A8 #5
Audi A8 #5
Audi A8 #6
Audi A8 #6
Audi A8 #7
Audi A8 #7
Audi A8 #8
Audi A8 #8
Audi A8 #9
Audi A8 #9
Audi A8 #10
Audi A8 #10
Audi A8 #11
Audi A8 #11
Audi A8 #12
Audi A8 #12

De Audi A8 heeft recht op een opfrisbeurt. Naast enkele uiterlijke retouches heeft de limousine vooral recht op krachtiger motoren en modernere technologie.

Audi's vlaggenschip A8 werd voorzichtig hertekend, met een nieuwe motorkap, een herwerkt radiatorrooster, opgefriste bumpers en andere lichtblokken. In die laatste kunnen als optie ledlichten met matrixtechnologie worden ingebouwd. Met dit systeem bestaat elke koplamp uit 25 leds die onafhankelijk van elkaar kunnen oplichten en uitdoven om zo de lichtbundel te kunnen richten in functie van informatie in het navigatiesysteem. Achteraan waren leds al standaard en met deze facelift werden ze herschikt voor een andere look. Om de veiligheid te verhogen, biedt Audi een adaptieve snelheidsregelaar met stop&go-functie. Ook een nieuwe head-up display en spoorassistent staan op het programma.

De facelift gaat gepaard met een vermogensstijging van alle motoren, die meteen ook aan de Euro 6-normen voldoen. Zo gaat de 3.0 TDI van 250 naar 258 pk. De 4.2 TDI levert voortaan 385 pk en 850 Nm (in plaats van 350 pk en 800 Nm). Op benzinevlak gaat de 3.0 TFSI van 290 pk naar 310 pk en wordt de 4.2-V8 vervangen door een 4.0-V8 met twee turbo's en 435 pk. De hybride versie op basis van een 2.0 TFSI en een elektromotor (samen goed voor 245 pk en 480 Nm) blijft in het gamma. Deze versie verbruikt op de normcyclus 6,3 l/100 km en hij stoot 147 g CO2/km uit. Aan het andere uiterste staat de S8 met zijn 4.0-biturbo-V8 met 520 pk. Hij is uitgerust met actieve cilinderuitschakeling om brandstof te besparen. De opgefriste A8 en S8 worden volgende maand in Frankfurt onthuld.

In dit artikel : Audi

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken