Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Genesis G90: dit of een Lexus LS?

Geschreven door Yeelen Möller op 14-07-2023

Anderhalf jaar na de officiële voorstelling stoomt Genesis zich eindelijk klaar om de luxelimo G90 te lanceren in Europa. Hij komt niet (direct) naar België, maar mocht je kunnen kiezen: dit, of een Lexus LS?

Natuurlijk heeft de Genesis G90 de ambitie om het vuur aan de schenen te leggen van de Mercedes S-Klasse, BMW 7 Reeks en de Audi A8. Alleen kunnen we ons inbeelden dat de Duitse, Zwitserse en Britse klanten - waar het model binnenkort wordt gelanceerd - nog altijd eerder zullen kiezen voor een bekend merk in deze klasse. Dit is dus een model voor de buitenbeentjes, voor wie graag een nieuw smaakje probeert bij het ijssalon en wie niet al te veel inzit met wat hoort en wat niet. Mensen die normaal gesproken voor een Lexus LS zouden kiezen, dus.

Extra lang

Nu niet dat de Genesis G90 geen serieuse luxewapens inzet om zijn toekomstige eigenaars in een luxecocon te vervoeren. Vooral als we het over de versie met verlengde wielbasis hebben, die met een lengte van 5,46 meter voldoende plek heeft op de achterbank om bijna volledig plat te liggen met de beentjes in de lucht, dankzij de individuele comfortzetels.

Alle toeters en bellen

Natuurlijk heb je ook je eigen aanraakschermen, massagefunctie, een audiosysteem van Bang & Olufsen met 23 speakers, elektrische gordijnen, en noem maar op. De deuren kunnen elektrisch sluiten en er is zelfs een speciale 'Chauffeur'-remmodus, die de zachtheid en de doseerbaarheid van het rempedaal verhoogt om zo weinig mogelijk schokken te ervaren aan boord. Een actieve ruisonderdrukking en een luchtvering met meerdere kamers zorgen voor het nodige rijcomfort.

Een dikke 100.000 euro?

De aandrijving komt van een 3,5 liter-V6 met turbo, goed voor 380 of 415 pk, die wordt gekoppeld aan een 8-trapsautomaat en zijn vermogen naar de achter- of naar alle vier de wielen stuurt. Een officiële Europese prijs, of zelfs een concrete lanceringsdatum, hebben we nog niet. In de VS kan je al een exemplaar aanschaffen vanaf 88.400 dollar (78.650 euro), inclusief btw zou je zo'n 95.000 euro kwijt zijn. Doe er nog wat transportkosten bovenop, en je zit net boven de 100.000 euro. Hetzelfde budget als de Lexus LS, dus. Welke kies je?

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten