Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Volkswagen Golf BiFuel

Geschreven door Olivier Duquesne op 04-12-2008

Volkswagen stapt over op lpg. Het merk heeft een Golf voorgesteld met een eigen gasinstallatie.

Door de motor al in de fabriek aan deze aparte brandstof aan te passen, is VW er zeker van dat alle parameters onder controle zijn. Omdat hij is ontwikkeld om op lpg te lopen, is de motor volgens de Duitse ingenieurs beter bestand tegen het gas dan een klassieke krachtbron die na de verkoop is aangepast. Daardoor kan VW ook meteen de fabrieksgarantie behouden. De viercilinder levert 98 pk (72 kW) en verbruikt 9,3 l/100 km gas (149 gram CO2 per kilometer). De Golf BiFuel stoot bovendien 80 procent minder koolstofmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx) uit. Met een knop op het dashboard kan eenvoudig op benzine worden overgeschakeld.

Door de inhoud van de gastank (41 liter), die in de plaats van het reservewiel zit, en van de benzinetank (55 liter) samen te tellen, geraakt de Golf in theorie 1.100 kilometer ver zonder te moeten tanken. Wanneer enkel op gas wordt gereden, is dat 420 kilometer. De gasvuldop zit net naast die voor de benzine. En om de laatste twijfels bij de consument weg te nemen, heeft VW ook crash-tests uitgevoerd met de BiFuel om aan te tonen dat er geen enkel verhoogd risico is.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten