Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Ik zoek :

En/Of

En/Of

Youngtimers Rally 2016 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Prototypes en conceptcars

Prototypes en conceptcars / Peugeot 2008 Hybrid Air

Geschreven door op

Peugeot 2008 Hybrid Air #1
Peugeot 2008 Hybrid Air #1
Peugeot 2008 Hybrid Air #2
Peugeot 2008 Hybrid Air #2
Peugeot 2008 Hybrid Air #3
Peugeot 2008 Hybrid Air #3

In Genève stelt Peugeot de 2008 Hybrid Air voor, een hybride auto die een benzinemotor koppelt aan een hydraulische aandrijving die met perslucht werkt. Het doel is een normverbruik van slechts 2 l/100 km.

PSA Peugeot Citroën kondigde eerder al aan dat het werkte aan een hybride oplossing met een motor die via perslucht energie opslaat. Nu installeert Peugeot deze technologie in een 2008 voor een conceptcar die begin maart in Genève wordt onthuld. De 2008 Hybrid Air wordt aangedreven door een 1.2-benzinedriecilinder met 82 pk en een hydraulische groep met een pomp en een motor. Die zitten onder de motorkap, ter hoogte van de overbrenging met epicycloïdaal tandwielstelsel. In de middentunnel zit een reservoir waarin perslucht wordt opgeslagen. Een tweede vat op lagere druk doet dienst als expansievat.

De Peugeot 2008 Hybrid Air kan in de stad uitstootvrij rijden, door puur op gecomprimeerde lucht te bewegen. Op buitenwegen en bij het optrekken kan de verbrandingsmotor komen ondersteunen of de auto alleen aandrijven. Bij het vertragen gebruikt de auto niet altijd de remblokjes, maar wordt de bewegingsenergie gebruikt om lucht samen te persen in het drukvat in de middentunnel. Indien nodig kan de benzinemotor ook via de hydraulische pomp lucht samenpersen.

Deze innovatieve techniek met persluchtaandrijving wordt ontwikkeld in samenwerking met Bosch en verkeert nog in een experimentele fase. Toch hopen de Fransen het systeem al in 2016 in productie te kunnen nemen. Het doel is om tegen dan een normverbruik van 2 l/100 km te kunnen realiseren op de Eurocyclus. Voorlopig komt de 2008 Hybrid Air nog uit op 2,9 l/100 km, wat een CO2-uitstoot van 69 g/km oplevert.

In dit artikel : Peugeot

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken