Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Volkswagen I.D. Crozz II: vervolg

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-09-2017

Volkswagen heeft beslist om de concept I.D. Crozz van het salon van Shanghai te herwerken en hem (opnieuw) voor te stellen in Frankfurt. De elektrische vijfdeurs is geretoucheerd en krijgt nieuwe functies.

De concept Volkswagen I.D. Crozz II op het salon van Frankfurt is een herwerkte versie van de I.D. Crozz die in april debuteerde in Shanghai. De teams van de constructeur hebben vooral aan het interieur gewerkt om het meer aan te kleden en lichteffecten toe te voegen. Verder krijgt het prototype een ventilatiesysteem dat een optimale luchtkwaliteit aan boord garandeert. Er zijn ook een paar koetswerkelementen aangepast, vooral aan de voorkant. Verder staat de auto op nieuwe 21-duimvelgen en kreeg hij een rode lak. En dan is er nog een nieuwe stembediening.

Hello I.D.

De inzittenden van de auto kunnen bepaalde functies bedienen met handgebaren of met hun stem. Door “Hello I.D.” te zeggen activeren ze de stemcontrole. Daar word je op attent gemaakt met een heel lichtschouwspel van de leds die overal in het interieur zijn aangebracht. Je kan er onder meer de deuren mee openen en sluiten. Het ‘smart light’ heeft bovendien een veiligheidsfunctie, want het wijst de bestuurder op een potentieel gevaar dat interventie vereist. Deze diodes worden verder gebruikt om de lichtsfeer in de cross-over te bepalen. En ook het koetswerk is rondom met leds bekleed om een lichtschouwspel te geven wanneer de auto ‘ontwaakt’.

225 kW

Technisch gezien evolueert de conceptcar nauwelijks. Hij blijft een vierwielaandrijver dankzij een combinatie van twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 225 kW (306 pk). Deze aandrijflijn kan de 4.625 millimeter lange auto naar een top van 180 km/h brengen. De 83 kWh grote lithium-ionbatterij garandeert een rijbereik van 500 kilometer en kan 80 procent van zijn lading recupereren in 30 minuten. Verder heeft de I.D. Crozz II een volledig autonome rijfunctie die met vier laserscanners werkt. Hij kondigt ook op zijn manier de komst aan van een volledig elektrisch en (semi)zelfstandig gamma bij VW tegen 2020.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten