Adres | 1852 Beigem |
Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
Basisinformatie | |
---|---|
Merk | Honda |
Model | Integra |
Terugvorderbare B.T.W | Nee |
Aantal eigenaars | 2 |
Voertuigdetails | |
---|---|
Brandstof | Benzine |
Aantal versnellingen | 6 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal deuren | 3 |
Technische informatie | |
---|---|
Cilinderinhoud (cm3) | 1998 cc |
Aantal cilinders | 4 |
Kw / pk | 162 / 220 |
Na 10 jaar rijplezier wordt het tijd voor iets anders en mag mijn Integra de deur uit. Deze werd aangekocht in Ierland en door mezelf ingevoerd in 2013 met een kmstand van +- 35.000km. Gezien de gekende roestproblemen bij Honda’s van deze generatie werd destijds een coating gezet op de onderzijde om roestvorming te vermijden. Achter de achterbumper werd het chassis preventief behandeld met Hammerite. Bij invoer werd het -voor de keuring verplichte- mistlicht ingewerkt in één van de achterlichten, de schakelaar en verklikker werden ingewerkt in de middenconsole ter hoogte van de handrem. De Integra gaat volledig origineel de deur uit op een Fujitsubo RM01A catback na, één van de best uitgebalanceerde uitlaten voor een DC5 met een iets diepere klank en zonder irritante drone aan hogere snelheden. Verder staat de DC5 op een KW V2 schroefkit met attest voor de keuring. De originele uitlaat en ophanging zijn aanwezig. Oliewissels werden op regelmatige basis door mijzelf gedaan en is te staven met facturen. In 2022 werd de versnellingsbak gereviseerd en de koppeling werd mee vervangen (aantoonbaar met factuur). Tegelijkertijd werd een compressietest gedaan die aantoont dat de motor perfect gezond is. De uitdraai hiervan is aanwezig. De huidige kmstand is +-90.000km. De kmstand is aan de hand van papieren aan te tonen vanaf de export uit Japan en het invoeren in Ierland. De teller is nooit omgebouwd naar miles en dus 100% correct. Van fabriek af is de Integra voorzien van het zeldzame blauwe interieur met blauwe Recaro kuipstoelen. Deze zijn praktisch in perfecte staat zonder instapschade of scheuren in de wangen zoals vaak het geval is. Ik reed zo goed als altijd met zetelhoezen om schade aan de Recaro’s te vermijden, de zetelhoezen worden mee verkocht. De bestuurdersstoel heeft 1 klein vlekje rode verf op de rugleuning wat reeds was toen ik hem kocht. De originele radio werd vervangen door een Pioneer dubbeldin exemplaar. Het originele MOMO stuur vertoont amper sporen van slijtage. De originele blauwe vloermatten zijn in zeer goede staat, enkel de bestuurderszijde vertoont lichte gebruikssporen. Naast het contact vinden we nog de optionele startknop terug. De Integra is uitgevoerd in Arctic Blue Pearl. De originele 17’ velgen zijn herspoten, voorzien van winterbanden en dus in perfecte staat. Verder werden in 2021 de voorbumper en motorkap herspoten omwille van steenslag en werden voor- en achterbumper voorzien van nieuwe Honda emblemen. Oem window visors vervolledigen het exterieur. De koplampen zijn door de jaren heen lichtjes dof geworden en zijn esthetisch het enige minpuntje. De wielkasten zijn perfect hard en vertonen nergens sporen van roest. Samengevat is dit zonder twijfel één van de betere DC5’s in de Benelux. Absoluut geen roest aan de carrosserie, mechanisch perfect in orde en een minimum aan gebruikerssporen.
Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.
Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.