Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BYD Atto 3 2022

  • De Atto 3 van de Chinese constructeur BYD treedt toe tot het segment van de compacte elektrische SUV’s. Met zijn lengte van 4,45 meter komt hij niet alleen concurreren met de Kia Niro EV of de Seres 3, maar mikt hij ook op de Europese premiummodellen BMW iX1, Mercedes EQA en Volvo XC40 Recharge. Deze Chinese SUV ziet er goed uit, zowel vanbuiten als vanbinnen, waar het meubilair stijlvol, origineel, goed afgewerkt en kleurrijk is.

    Bijzonder kenmerk: het centrale scherm (van 12,8 of 15,6 duim, afhankelijk van de versie) kan met een druk op de knop gekanteld worden van horizontaal naar verticaal (zoals een tablet). Achterin is er meer dan genoeg zitruimte en het koffervolume is zeer correct voor het segment. Een goed punt ook voor de uitrusting, die standaard bijzonder volledig is, met onder meer elektrisch verstelbare en verwarmbare kunstlederen voorstoelen, een panoramisch schuifdak, 18-duimvelgen, talrijke rijhulpsystemen en een warmtepomp.

    De 204 pk sterke elektromotor stuwt de 1.750 kilo zware auto in 7,3 seconden van 0 naar 100 km/u. De 60,5 kWh-batterij biedt een theoretisch rijbereik van 420 kilometer en kan bij wisselstroom worden opgeladen met een vermogen van 7 of (optioneel) 11 kW. Bij gelijkstroom kan het laadvermogen oplopen tot 88 kW. Onderweg presteert het onderstel op niveau, met een goed compromis tussen comfort en dynamiek. Alleen jammer van die vervelende stroomlijngeluidjes.

    Deze Chinese elektrische SUV valt meteen op door zijn originele, kleurrijke, zorgvuldig afgewerkte en zeer goed uitgeruste interieur. Zijn prijs is hoog in absolute cijfers, maar correct in verhouding tot zijn prestaties. Een vraagteken blijft de herverkoopwaarde van dit model, waarvan het merkimago bij ons nog helemaal moet worden opgebouwd.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 204 pk
    • 420 km • 15.6 kWh/100km
    • 60.48 kWh • - kW (AC) • 88 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 204 pk
    • 420 km • 15.6 kWh/100km
    • 60.48 kWh • - kW (AC) • 88 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BYD Atto 3

Onze tests

Nieuws BYD

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget