Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 8.500 nieuwe wagens en 145.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Autosalon Parijs 2016 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Nieuwe modellen

Nieuwe modellen / Citroën C4 Picasso

Geschreven door op

Citroën C4 Picasso #1
Citroën C4 Picasso #1
Citroën C4 Picasso #2
Citroën C4 Picasso #2
Citroën C4 Picasso #3
Citroën C4 Picasso #3
Citroën C4 Picasso #4
Citroën C4 Picasso #4
Citroën C4 Picasso #5
Citroën C4 Picasso #5
Citroën C4 Picasso #6
Citroën C4 Picasso #6
Citroën C4 Picasso #7
Citroën C4 Picasso #7
Citroën C4 Picasso #8
Citroën C4 Picasso #8
Citroën C4 Picasso #9
Citroën C4 Picasso #9
Citroën C4 Picasso #10
Citroën C4 Picasso #10
Citroën C4 Picasso #11
Citroën C4 Picasso #11
Citroën C4 Picasso #12
Citroën C4 Picasso #12
Citroën C4 Picasso #13
Citroën C4 Picasso #13

De nieuwe Citroën C4 Picasso heeft zoals verwacht het design overgenomen van het prototype dat in Genève werd onthuld. De eenvolumer krijgt twee grote schermen aan boord, waarvan één aanraakscherm.

De nieuwe Citroën C4 Picasso krijgt een totaal andere neus dan zijn voorganger, die echter wel identiek is aan het prototype dat in maart werd onthuld. De eenvolumer maakt voluit gebruik van digitale technologie. Een panoramisch scherm van twaalf duim op de middenconsole geeft informatie weer over het rijden en de navigatie en kan door de bestuurder worden gepersonaliseerd. Iets lager en dichter bij het stuur staat een zevenduims aanraakscherm waarmee boordfuncties kunnen worden bediend en, als optie, een internetverbinding.

De 4,43 meter lange en 1,61 meter hoge eenvolumer staat op een gloednieuw platform voor PSA: EMP2. Dat gebruikt heel wat lichtgewicht elementen, zoals een motorkap in aluminium, zodat een gewichtsreductie van liefst 140 kilo in vergelijking met de huidige C4 Picasso kon worden verwezenlijkt. Onder de motorkap is keuze tussen een 1.6-benzinemotor met vermogens van 120 tot 155 pk en een even grote diesel met 90 of 115 pk, die van de C4 is overgenomen. De zuinigste versie, de eHDi 90 met gerobotiseerde versnellingsbak, laat een CO2-uitstoot van 98 g/km optekenen.

In het interieur heeft Citroën op de tweede zitrij drie individuele en even grote stoelen geplaatst. De koffer wordt 40 liter groter in vergelijking met de vorige generatie en biedt voortaan 537 liter. Door de stoelen naar voren te schuiven, groeit dat volume tot 630 liter. De drie zitjes van de tweede zitrij zijn verder neerklapbaar. En wanneer de rugleuning van de voorste passagiersstoel is neergeklapt, kunnen voorwerpen tot 2,5 meter lang worden vervoerd.

In dit artikel : Citroën

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken