Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Honda Civic: prototype als voorbode

Geschreven door David Leclercq op 01-03-2016

Met een studiemodel kondigt Honda de volgende generatie van de Civic aan. Die wordt ruimer en gaat efficiënter om met energie.

De tiende generatie van de Honda Civic zal op meerdere vlakken innoveren. Het model bestaat in sommige markten reeds als coupé, maar de nieuwe vijfdeursversie wordt begin 2017 bij ons gecommercialiseerd. Het wordt één van de grootste auto’s in zijn segment en hij krijgt een nieuw gamma turbomotoren.

Groter

Honda bevestigt dat de nieuwe Civic 3 cm breder, 2 cm lager en tegelijk 13 cm langer is dan het model dat hij vervangt. Dat is toch 14 cm langer dan een Focus en zelfs 24 cm meer dan een Golf. Het verklaart waarom de volgende Civic erg ruim wordt, maar ook groot aan de buitenkant, wat mogelijk een probleem vormt voor wie vaak in de stad rijdt. Het concept dat in Genève is voorgesteld, laat zijn interieur nog niet zien. We verwachten ongeveer dezelfde sfeer als in de coupé en de berline die al op andere markten verkocht worden. Het interieur beschikt dus over een groot TFT-aanraakscherm in de centrale console. De 20-duimsvelgen van het concept moet je even wegdenken, maar het definitieve model neemt wellicht enkele aerodynamische details over. 

Moderne motoren 

De Civic wordt gelanceerd met drie motoren, waaronder twee nieuwe benzines. Er komt een 1.0 driecilinder en een 1.5 viercilinder, allebei met VTEC en drukvoeding. De precieze motorgegevens werden nog niet bekendgemaakt, maar we weten dat de 1.5 in de Verenigde Staten 175 pk levert, terwijl de eenliter op zijn minst 100 pk zal ontwikkelen. De kleine eenliter zou bovendien minder dan 100 g CO2/km uitstoten. Een handgeschakelde zesversnellingsbak wordt standaard, terwijl een CVT als optie aangeboden wordt.

Type R op komst

Natuurlijk komt er ook van de nieuwe Civic een Type R, een grote imagoversterker voor het merk. Het volgende model zou een beroep doen op een evolutie van de huidige tweeliter met turbocompressor. De nieuwe Civic zal gebouwd worden in de fabriek van Swindon in Engeland.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten