Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Aero met 210 pk sterke motor is de krachtigste Saab 9-3 Cabrio.

Prijs
NB

De Saab 9-3 Cabrio wordt bij ons aangeboden in drie versies: 1.8t (tweeliterturbo met 150 pk), 2.0t (tweeliterturbo met 175 pk – een versie die uitgebreid werd getest in nummer 630 van AutoGids) en 2.0T (tweeliterturbo met 210 pk). Deze laatste is de Aero. Het gaat hier dus driemaal om een versie van hetzelfde nieuwe motorblok van 1998 cc. In het geval van de Aero zit daar wel een hogedrukturbo van Mitsubishi (TD04) opgeschroefd, die een overdruk van 0,85 bar levert, tegenover de 2.0t met 175 pk, waar een Garrett GT20-turbo 0,7 bar produceert. De Aero Cabrio accelereert in 8,0 seconden van 0 tot 100 per uur en haalt een top van 230 per uur. Dat is zowat een seconde en 10 km/h sneller dan de 175 pk sterke 2.0t. Geen krachtpatser van het formaat van de Viggen, maar wel een aangename en zeer vlot rijdende cabrio. Als Cabrio heeft deze sportieve Aero dezelfde troeven als zijn minder krachtige broers. Hij zit ergonomisch zeer gezond in elkaar. Stoelen en rijhouding zijn uitstekend en lange trajecten maal je zonder pijntjes af. Met de kap open, iets wat slechts 20 seconden in beslag neemt en volledig automatisch gebeurt, heb je heel weinig last van tocht, en zelfs zonder het windnet valt dat zeer goed mee, ook al omdat je vrij diep in de auto kan gaan zitten. Met de kap dicht is het niet de stilste cabrio, zeker niet ter hoogte van de zijruiten en het zicht schuin naar achter is eerder beperkt. Achterin is er plaats voor twee volwassenen, en de achterbank is prima vormgegeven. Als de voorste inzittenden wat water in hun wijn doen, hebben de achterpassagiers zelfs voldoende beenruimte.

In dit artikel : Saab, Saab 9-3

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars