Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Ferrari 458 Spider

De bijzonder geslaagde Ferrari 458 Italia heeft de bakens verzet in de sportwagenwereld. Wat blijft daarvan over in de Spider met zijn harde wegklapdak? Is dit een pure flaneerauto geworden?

258.290 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het ontwerp van de hardtop is geniaal in zijn eenvoud. Het dak bestaat uit twee delen, die in een luttele 14 seconden achterover zwaaien en in een bergvak van slechts 100 liter wegklappen. De enige menselijke handeling die daarbij vereist is, is het indrukken van de bedieningsknop, al de rest gaat volautomatisch. Het enige nadeel: in tegenstelling tot bij rivalen met een stoffen kap moet je stilstaan om dit manoeuvre uit te voeren. Wanneer het dak geopend is, zakt het kleine, verticale achterruitje omlaag naar een optimale positie om luchtwervelingen in het interieur te beperken.

De V8 zelf mag zich dan wel verstoppen, hij heeft niets verloren van zijn zeer extraverte vocale eigenschappen. Bij stapvoets rijden over kasseien trekt nog wel eens een siddering door de voorruit en trillen de zijramen nog wat in hun sponningen, maar zodra het tempo omhoog gaat, moet je al echt van de Italia recht in de Spider springen om het verschil te voelen. Ferrari was zo dapper om ons over enkele van de meest pokdalige wegen van de Apennijnen te sturen met de Spider en we moeten eerlijk zeggen dat we geen enkele keer het gevoel hebben gehad dat de voor- en de achterkant van de auto een eigen leven leidden. In combinatie met de bijna magisch goed functionerende magnetische schokdempers levert dat een weggedrag op waarmee Ferrari zich op zeer eenzame hoogtes weet te hijsen.

Geen andere sportwagen weet zoveel efficiëntie met zoveel emotie te rijmen als de Ferrari 458. De verbluffende ophanging, de machtige V8 en de bliksemsnelle gerobotiseerde versnellingsbak zullen nog weken nazinderen in ons hoofd. Door het harde wegklapdak en het nog steeds erg stijve chassis vergt deze Spider-versie zelfs geen enkele toegeving, behalve dan dat de 4.5-V8 niet langer zichtbaar is door de achterruit. Met zijn iets comfortabeler ophanging en minder heftige stuurreacties is hij zelfs te prefereren voor wie zijn 458 onder dagelijkse omstandigheden wil gebruiken, terwijl de Italia zich nu nog meer op circuitgebruik ent.

U kunt de Eerste Test van de Ferrari 458 Spider nalezen in AutoGids 835 van 21/10/2011.

NIEUWSBRIEF

De concurrenten