Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai Grand Santa Fe

Ondanks alle inspanningen heeft Hyundai het moeilijk om als premiumconstructeur erkend te raken in Europa. Met de nieuwe Grand Santa Fe wil het nog eens zijn potentieel tonen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Bij de lancering van de nieuwe Santa Fe anderhalf jaar geleden bekende Hyundai kleur: de constructeur wil zich ontdoen van zijn 'volkse' imago en wil trachten klanten van traditionele premiummerken te overtuigen. Met de Grand Santa Fe worden die ambities nog meer gevoed. In vergelijking met de gewone Santa Fe onderscheidt de 'Grand' zich met een 10 centimeter langere wielbasis en enkele specifieke stijlelementen, zoals zijn grille, mistlampen, bumpers, de uitsnijding van de achterste zijruitjes, enzovoort. Het resultaat is een voertuig dat zo elegant is als een grote SUV kan worden, en dat zijn meer prestigieuze concurrenten in elk geval qua stijl dan ook niets te benijden heeft. Al blijft het nog afwachten of de premiumklant bereid zal zijn om bijna 54.000 euro te betalen voor een Hyundai die dus nog steeds op zoek is naar erkenning.

Door zijn grotere wielbasis pakt de Grand Santa Fe uit met flink wat binnenruimte, zowel op de tweede als op de derde zitrij, al blijft die laatste als gevolg van de beperkte ruimte voor de knieën nog altijd voorbehouden aan kleinere passagiers. Ook het laadvolume profiteert van de langere wielbasis: met de noodzitjes in de vloer bedraagt dat 634 liter. Een andere troef is zijn motor, een turbodiesel van 2,2 liter - de enige beschikbare - die ondanks zijn 197 pk en 436 Nm en het feit dat hij nog niet voldoet aan de Euro 6-norm, toch fiscaal voordelig is en een (voor de categorie) aanvaardbaar VAA-niveau biedt: ongeveer 613 euro per maand zonder opties, die trouwens beperkt zijn. Dat is immers nog een troef van de nieuwkomer: zijn uitrusting is nagenoeg all-in. Zowel qua comfort als qua veiligheid is alles er.

De gewone Santa Fe is al goed uitgerust, degelijk gebouwd en aangenaam afgewerkt, maar de 'Grand' speelt nog op een hoger niveau. De interieur- en laadruimte gaan erop vooruit, terwijl de rijervaring identiek is. De Grand Santa Fe is comfortabel, maar mocht iets stiller zijn onder belasting en bij gebrek aan een adaptieve ophanging rijdt hij wat plomp. Deze nieuwe Hyundai zal met zijn objectieve argumenten vooral die klanten verleiden die minder gehecht zijn aan de uitstraling van het merklogo op de grille.

U kunt de Eerste Test van de Hyundai Grand Santa Fe nalezen in AutoGids 904 van 25/6/2014.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Grand Santa Fe

NIEUWSBRIEF

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!