Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Korte tests / Review Hyundai i20 (2024) - facelift

Geschreven door Laurent Blairon op

Drie jaar na zijn lancering krijgt de Hyundai i20 een cosmetische update en een technologische upgrade, die ervoor moeten zorgen dat de stadswagen gelijke tred kan houden met de concurrentie. AutoGids doet de test met de 1.0 T-GDi 100 met DCT-transmissie.

23.449 €

Concept Hyundai i20 2024

Het gaat om een discrete facelift van de Hyundai i20. Je moet goed kijken op de gewijzigde bumpers en de nieuwe velgen te spotten, zelfs het van de grille naar de motorkap verhuisde logo valt nauwelijks op. De lichtblokken verwelkomen ledtechnologie, wat er samen met nieuwe lakkleuren - zoals het Lucid Lime Metallic van onze testwagen - voor zorgt dat de vernieuwde versie toch niet ongemerkt passeert.

Binnenin gebruikt Hyundai nu leds voor de plafondlampjes en de instelbare sfeerverlichting, terwijl de i20 ook een lcd-scherm van 4,2 duim en USB-C-poorten krijgt. De belangrijkste verbeteringen zijn evenwel gericht op de veiligheid. Er is een nieuw automatisch noodremsysteem dat naast voetgangers nu ook fietsers detecteert, optioneel kan je ook kiezen voor een adaptieve snelheidsregelaar die GPS-kaartgegevens gebruikt om de ingestelde snelheid waar nodig aan te passen.

Review 2024 facelift Hyundai i20

Naast de een dodehoekassistent met visuele waarschuwingen, is er nu ook een een rijhulpsysteem dat het verkeer in de gaten houdt wanneer je een garage achteruit verlaat. Wie zoekt naar extra welbehagen, kan opteren voor een glazen schuifdak of een Bose-geluidsinstallatie.

Rijgedrag Hyundai i20 2024

Het gamma van de vernieuwde Hyundai i20 telt slechts twee motoropties. De basisversie Twist kan je bestellen met een atmosferische 1.2 van 84 pk, maar wij konden de 100 pk sterke, aan een gerobotiseerde zevenbak gehangen 1.0 T-GDi testrijden. Later volgt nog een variant van 120 pk.

Review 2024 facelift Hyundai i20

De drukgevoede driecilinder kan goed overweg met de wat lange overbrengingsverhoudingen van de DCT-bak, wat het rustige en efficiënte karakter van deze Hyundai accentueert. De i20 is een plezier in een stedelijke omgeving en blijft comfortabel op de snelweg, met een speciale vermelding voor de ergonomisch erg aangename voorstoelen. Ook het ruime interieur met plaats voor vier volwassenen blijft een troef van deze Hyundai.

Verdict Hyundai i20 2024

Dankzij zijn uitgebreide uitrusting blijft de vernieuwde i20 een uitstekende keuze in de categorie van de stadswagens. Binnenkort zetten we Hyundai tegen de concurrentie, zodat we echt weten wat hij waard is tegenover een Renault Clio of Opel Corsa – modellen die recent ook een facelift kregen.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i20

Redactiesecretaris/eindredacteur/testrijder AutoGids

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker