Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Mijn auto aan de beste prijs. Ontdek alle aanbiedingen van het moment op Autopromos.

Bekijk alle aanbiedingen

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / Mercedes GLS 350 d : Luxe voor zeven

In 2016 werd de GL omgedoopt tot GLS – een typeaanduiding die de link moest leggen naar de topklasseberline van Mercedes. Ook de derde generatie blijft een S-Klasse voor in het terrein.

88.451 €
  • Score redactie 15.60/20

Overzicht :

Eerst was er de G. Na verloop van tijd evolueerde die tot G-Klasse en na bijna veertig jaar goede en trouwe dienst werd hij een poosje terug helemaal vernieuwd. De G is de auto die Mercedes de offroadlegitimiteit in het terrein bezorgde die nodig was om daarnaast ook te kunnen uitpakken met een echte luxe-4x4. Want inderdaad, de GLS, is niet ‘zomaar’ een SUV. Het is als het ware een kruising van een rasechte G – en dus opgewassen tegen alle beproevingen van Mercedes’ testterrein op de Oostenrijkse berg Schöckl, vlak bij Graz – en een S-Klasse. 

Tenminste, zo zullen de mensen van Mercedes het u uitleggen als u ernaar vraagt…  In de praktijk heeft het beest altijd al goede terreinvaardigheden gehad, maar tegenwoordig heeft hij meer weg van een hyperverfijnde troepentransporter dan van een modderworstelaar. De GLS heeft het overigens vooral gemunt op de VS en China, en dan pas op Europa, waar zijn omvang en zijn massa hem positioneren in een nichesegment dat in onze gewesten op zijn zachtst gezegd… controversieel is. 

  • Algemeen comfort van hoog niveau
  • Luchtveren standaard
  • Binnenruimte, ook op de 3e rij
  • Degelijk weggedrag in alle omstandigheden
  • Weelderige uitrustings-mogelijkheden
  • Onhandig formaat, hoog gewicht
  • Zicht achteruit en schuin achteruit
  • Beperkte opbergmogelijkheden (voorin)
  • Enkel nog maar USB-C-ingangen
  • Overgevoelig touchpad

De concurrenten