Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / MERCEDES E 220 d ALL-TERRAIN

Terwijl Mercedes met de ML destijds een pionier was op het vlak van SUV’s, liet het de trend van de verhoogde allewegenbreaks aan zich voorbijgaan. Tot nu, met de All-Terrain-versie van de E-Klasse Break.

61.226 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Subaru, Volvo, Audi, Skoda, Peugeot en zelfs onder meer Alfa Romeo en Saab deden het Mercedes al voor, al dan niet in hetzelfde segment en niet allemaal met evenveel succes: een bestaande vierwielaangedreven break opkrikken en voorzien van de nodige koetswerkaddenda om het avontuurlijke(re) karakter kracht bij te zetten. Want dat is in een notendop het recept dat de constructeur toepaste om tot de E-Klasse All-Terrain te komen: uiterlijk werd een E Break 4Matic bedacht met bumpers met extra bescherming van zwarte en zilverkleurige kunststof, zwarte spatbordranden en zijschorten en ten slotte een radiatorrooster geïnspireerd op dat van de SUVmodellen van Mercedes, met twee brede horizontale spijlen. Voeg daar nog een met 29 millimeter verhoogde bodemvrijheid aan toe, enerzijds door de speci eke velgbandcombinatie en anderzijds door de hogere defaultstand van de pneumatische ophanging, en klaar is Kees. Van de klassieke Dynamic Select-rijmodi – Individual, Eco, Comfort, Sport en Sport+ – werd die laatste trouwens vervangen door de stand All-Terrain, waarin het onderstel tot 35 km/h nog eens 20 millimeter hoger wordt gezet en waarin de stabiliteits- en tractiecontrole een specieke werking krijgen.

  • Gevrijwaarde wegligging, rijgemak
  • Feilloze trekkracht
  • Verhoogde veelzijdigheid
  • Hightech uitrustingsmogelijkheden
  • Assemblage- en afwerkingskwaliteit
  • Interieurcomfort, ergonomie
  • Stugge fi ltering (20"-wielen)
  • Niet bijster laag verbruik
  • Vrij hoog gewicht
  • Al erg hoge basisprijs
  • Prijs van de opties
  • Intelligente snelheidsregelaar niet feilloos

Onze verdict

Alles bij elkaar is de E All-Terrain zwaarder, duurder en dorstiger dan een gewone E-Klasse Break, terwijl hij – althans op de optionele twintigduimvelgen – ook nog eens de kleine oneffenheden op onze Belgische wegen minder goed filtert. Voor wie echter op zoek is naar een ruime en functionele gezinswagen die af en toe al eens een bospaadje moet kunnen nemen, is deze avontuurlijk versie een elegant alternatief voor een logge SUV. Hetzelfde geldt natuurlijk voor wie gewoon valt voor de stijl en de (kleine) nadelen voor lief wil nemen.

Geschreven door op