Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Cadillac CT6 : Amerikaans offensief

Met de CT6 probeert Cadillac opnieuw Europese kopers te overtuigen. Heeft deze benzineberline met vierwielaandrijving genoeg troeven om de Duitse concurrentie het vuur aan de schenen te leggen?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Al meer dan honderd jaar lang staat Cadillac symbool voor de luxewagen ‘op zijn Amerikaans’. Met zijn moderne design en zijn met leer en hout overladen interieur is de CT6 de perfecte belichaming van deze ideologie. De geraffineerde en horizontale koetswerklijnen verfijnen de vormentaal van de vorige ATS en CTS en bieden de grote berline een opvallend sportieve look. Onder dat mooie kleedje schuilt een nieuw platform, dat overwegend gebruikmaakt van aluminium om gewicht te besparen en tegelijk meer stijfheid te genereren. 

De CT6, die langer is dan een BMW 7-Reeks, wil hetzelfde comfortniveau bieden voor een prijs in het segment van de 5-Reeks. Voor een basisprijs van 75.700 euro biedt de instapversie standaard onder meer elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen, een verwarmbaar stuurwiel, het 3D CUE-infotainmentsysteem en een panoramisch open dak. De topversie Platinum kan uitgerust worden met alle denkbare opties, maar wordt nooit duurder dan 100.000 euro. Daarmee blijft de Cadillac bijna 20.000 euro goedkoper dan zijn Duitse concurrenten. 

  • Rijkelijke uitrusting
  • Gewillige en aangename motor
  • Levendig onderstel 
  • Assemblage- en afwerkingskwaliteit
  • Geen dieselversie beschikbaar
  • Archaïsche versnellings-bakbediening

In dit artikel : Cadillac

Geschreven door op