Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mazda CX-30 2.0 SkyActiv-X AWD : Van twee walletjes

Met de CX-30, die zich ophoudt tussen CX-3 en CX-5, biedt Mazda een SUV met coupéachtige trekken aan. Wat dat geeft in de praktijk? Dat zochten wij uit aan het stuur van de topversie, die de innovatieve SkyActiv-X-motor combineert met vierwielaandrijving.

35.190 €
  • Score redactie 15.26/20

Overzicht :

De nieuwe technologieën die Mazda introduceerde op de 3, hebben ook hun weg gevonden naar een tweede model, dat de typische SUV-stijl combineert met een licht aflopende daklijn. Om zijn verwantschap met de 3 te onderstrepen – maar ook omdat de typenaam ‘CX-4’ al was ingepalmd door een exclusief Aziatisch model – kozen de Japanner hier voor het getal ‘30’. Voor alle duidelijkheid: de CX-30 vervangt niet de CX-3, die bij ons sinds 2015 wordt aangeboden en gebaseerd is op… de stadsauto 2. En het model is ook niet te verwarren met de MX-30, de elektrische cross-over die Mazda zopas voorstelde en die in 2020 bij ons verwacht wordt. Enkele cijfers kunnen alvast helpen om door de bomen het bos te blijven zien: met zijn koetswerklengte van 4.395 millimeter positioneert de CX-30 zich in de Mazda-catalogus pal tussen de CX-3 (120 millimeter korter) en de CX-5 (155 millimeter langer). Daarmee is de nieuwkomer op 1 millimeter na even lang als een Nissan Qashqai (4.394 millimeter).

  • Geluiddemping
  • Afwerkingskwaliteit
  • Volledige standaarduitrusting
  • Soepele en zuinige motor
  • Interessante CO2-waarden
  • Weinig expressieve motor
  • Strikt uitrustingsbeleid
  • Weergave navigatiekaart
  • Basic moduleerbaarheid
  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte

In dit artikel : Mazda, Mazda CX-30