Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Het autosalon vanuit uw salon- De keuze is snel gemaakt!

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / MG6 GT

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar MG is eindelijk terug van weggeweest. Wij reden exclusief met het eerste volledig nieuwe product van het herrezen merk: de MG6 GT.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De wedergeboorte van MG is een moeizaam proces geweest en is uiteindelijk te danken aan de Chinezen. De MG6 is ontworpen en ontwikkeld in Engeland. De eerste blik op het nieuwe model levert allesbehalve een 'wow'-ervaring op. Het koetswerk laat een verzorgde indruk na, met perfect aansluitende bumperschilden en gelijkmatige naden tussen de verschillende panelen. Het eerste wat echter opvalt in het interieur, is de middelmatige kwaliteit van de gebruikte materialen, waaronder veel hard aanvoelende kunststoffen.

Tijdens het rijden valt meteen op dat de stuurbekrachtiging goed is afgesteld. Zijn grootste verdienste is trouwens zijn uitstekende weggedrag, met een bijzonder goed afgestelde demping. Het mooie aan deze MG is bovendien dat hij nooit abrupt aanvoelt, maar soepel over wegoneffenheden walst. Kortom, het is duidelijk dat voor de afstelling van de ophanging geen moeite werd gespaard. Het rijplezier wordt verder geholpen door makkelijk doseerbare remmen en een koppelingspedaal met zachte aanslag. Ook de versnellingsbak, die helaas maar vijf verhoudingen telt, laat zich precies en via een korte en goed omlijnde schakelweg bedienen. De motor heeft een bijzonder soepel karakter, met een geleidelijke opbouw van de trekkracht.

Zowat elke autoliefhebber zal de wedergeboorte van een merk als MG toejuichen. Wel is de vraag of de 6 GT en de technisch identieke 6 Magnette de juiste modellen hiervoor zijn. Zit er echt iemand te wachten op een zoveelste gezinsberline in een al druk bezet segment? Want laten we eerlijk zijn: de MG6 GT is geen 'wow'-auto. Zijn design is verzorgd, maar braaf en zijn interieur is ruim, maar vrij banaal aangekleed. En toch heeft deze nieuwe MG enkele kwaliteiten, zoals een soepele motor en bovenal een uitstekend rijgedrag in combinatie met een goed algemeen comfort. Bovendien kost de basisversie - in Groot-Brittannië - omgerekend ongeveer 20.000 euro, wat bijzonder goed is in verhouding tot de standaarduitrusting.

U kunt de Eerste Test van de MG6 GT nalezen in AutoGids 838 van 7/12/2011.

In dit artikel : MG

NIEUWSBRIEF

Verkoop uw auto vandaag