Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Porsche 911 GT3

Sinds de introductie ervan in 1999 duidt de benaming GT3 op de meest radicale atmosferische Porsche 911. Bij de nieuwe stijgt het vermogen tot 435 pk.

Prijs
NB

In vergelijking met de 3.6 met 415 pk van de vorige GT3 werd het maximumtoerental van de nieuwe 3.8 met 1.000 o/m verhoogd (tot 8.500 o/m), voornamelijk door de bewegende delen lichter te maken. Nog een belangrijke innovatie is dat hij de variabele nokkenastiming op de in- en de uitlaat VarioCam krijgt. Al deze evoluties samen leveren een winst op van 20 pk en 25 Nm, terwijl het gewicht met 1.395 kilo nagenoeg ongewijzigd is gebleven. Aan de buitenkant is de nieuwe GT3 te herkennen aan zijn imposantere achterspoiler, die voorzien is van efficiëntieverhogende “sideplates” en die de luchtstroom beter naar de motor geleidt. Hij compenseert de druk die wordt opgewekt door de evoluties aan de voorbumper. Volgens Porsche is de neerwaartse druk van deze nieuwe generatie verdubbeld ten opzichte van de vorige, wat de stabiliteit en de stuurprecisie bij hoge snelheden ten goede komt.

In vergelijking met zijn voorganger pakt deze nieuwe GT3 uit met belangrijke (maar niet noodzakelijk meteen duidelijke) evoluties, waardoor dit een van de meest meeslepende 911-versies is om te besturen, niet alleen op het circuit, maar zelfs voor dagelijks gebruik. Dé remedie tegen een ochtendhumeur...

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker