Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / SsangYong XLV e-XDi160 : Maatje meer

Met de vorig jaar gelanceerde Tivoli wil SsangYong een doorbraak forceren in het segment van de kleine SUV’s. En nu is er de XLV, de 24 centimeter langere afgeleide voor wie meer bagageruimte nodig heeft.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Een SsangYong-logo op je koetswerk betekende ooit dat je door het leven moest met een look die doorgaans niet unaniem bejubeld werd. Sinds de recentste Korando, waarvan het design werd toevertrouwd aan het Italiaanse Giugiaro, lijkt het Koreaanse merk het roer te hebben omgegooid. En de aantrekkelijk ogende Tivoli kwam die trend vorig jaar nog bevestigen. Een koers die in de smaak lijkt te vallen gezien het succes dat deze eerste B-segment-SUV van het Koreaanse huis oogst.

Zozeer zelfs dat SsangYong heeft beslist om van die uitstekende basis een tweede SUV af te leiden, die ergens tussen het B- en het C-segment inzit. Een verlengde versie van de Tivoli dus, die XLV gedoopt werd (voor eXciting Lifestyle Vehicle) en waarvan de achteroverhang met bijna 24 centimeter werd uitgerekt, met als resultaat een kofferinhoud van meer dan 700 (!) liter. Amper enkele maanden na de lancering van dit nieuwe platform werden van de Tivoli en de XLV samen al meer dan 100.000 stuks verkocht. Lang niet slecht, en al helemaal niet als je bedenkt dat SsangYong heel 2014 maar 150.000 exemplaren heeft verkocht van al zijn modellen samen…

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong XLV

Geschreven door op