Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Tesla: kwaliteit te laag voor de Chinezen

Geschreven door Frédéric Kevers op 23-04-2021

Tesla zal de kwaliteit van zijn producten en zijn klantendienst moeten verhogen op verzoek van de toezichthouders en de Chinese consumentenvereniging.

Tesla wordt met de vinger gewezen over de kwaliteit van zijn producten en zijn dienst na verkoop door de Chinese staatsadministratie voor marktregulering en de Chinese consumentenvereniging, die het merk ervan verwijten zijn verantwoordelijkheid niet op te nemen op vlak van kwaliteit en veiligheid. Chinezen die klagen over de kwaliteit van een Amerikaans product, het is de omgekeerde wereld tegnover het cliché.

Klant op het dak van Model 3

Het begon allemaal met deze virale video van een Chinese Tesla-klant op die op het dak van een Tesla Model 3 klimt op het autosalon van Shanghai en zo haar ongenoegen demonstreerde. Ze had al meerdere keren geklaagd over de remmen van haar Model 3 en kreeg van het Amerikaanse merk te horen dat "Tesla nooit compromissen zal sluiten op onredelijke eisen".

Een onaanvaardbare reactie volgens de Chinese staatsadministratie voor marktregulering en de Chinese consumentenvereniging, die verklaart: "Bedrijven moeten aandachtig luisteren, eerlijk onderhandelen en de consumenten een redelijke uitleg en een doeltreffende oplossing geven als ze klachten van consumenten ontvangen."

>>> Lees hier onze gedetailleerde test van de Tesla Model 3

Tesla moet verantwoordelijkheid nemen

De klant werd gearresteerd wegens het verstoren van de openbare orde, maar de toezichthouder pakt haar probleem wel aan en zorgde ervoor dat er veel aandacht naar werd besteed. Bovendien dwong ze er bij Tesla op aan "de verantwoordelijkheid voor kwaliteit en veiligheid effectief uit te voeren en consumenten veilige en hoogwaardige producten en diensten aan te bieden."

Tesla's mea culpa

Na alle mediahype kondigde de Chinese tak van Tesla aan dat het een interne inspectie zou uitvoeren van zijn diensten en activiteiten, en de relevante info zou verstrekken van de wagen van de ontevreden klant als onderdeel van het onderzoek. Tesla, en vooral zijn CEO, maakt te pas en onpas gebruik van sociale media om zijn producten in de kijker te stellen, maar dit incident zou een precedent kunnen scheppen voor de Amerikaanse constructeur op een essentiële markt voor zijn groei. Waar we ons vragen bij kunnen stellen, is over deze "interne inspectie" van de dienst na verkoop. Kan iemand rechter en partij zijn op een objectieve manier?

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten