Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW 220i Cabrio

Hij mag dan wel van naam veranderd zijn, de 2-Reeks Cabrio verschilt qua rijbeleving nauwelijks van de 1-Reeks Cabrio die hij opvolgt. Hier nemen we hem onder de loep als 220i A.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00/20

Overzicht :

We hoeven er niet kinderachtig over te doen: helemaal nieuw is de 2-Reeks Cabrio niet, hoewel zijn naam voor het eerst in de BMW catalogus prijkt. In feite volgt dit model gewoon de 1-Reeks Cabrio op. Een recente wijziging in BMW’s naamgevingsbeleid maakt dat coupés en cabrio’s voortaan een even nummer krijgen, terwijl berlines, breaks en afgeleiden een oneven reeksnummer dragen. De marketingafdeling hoopt dat het cliënteel de ‘even reeksen’ op die manier gemakkelijker als ‘meer’ zal ervaren en daardoor ook een flink hoger prijskaartje zal aanvaarden dan wat BMW voor de 1-Reeks vraagt. Want in feite is dat natuurlijk nog altijd wat de 2-Reeks is: een coupé of cabrio-afgeleide van de 1-Reeks berline. De 2-Reeks Coupé kwam al een jaar geleden op de markt en heeft nu dus recht op een cabrioafgeleide. Zoals we in onze Eerste Test (zie AG 922) al aanhaalden, zijn wij Belgen blijkbaar bijzonder verzot op compacte vierzitscabriolets, want voor de 1-Reeks Cabrio was ons land de op vier na grootste afzetmarkt ter wereld, na de Verenigde Staten (sowieso al een belangrijke afnemer van BMW’s), het Verenigd Koninkrijk, Australië en thuisland Duitsland. Dat ligt natuurlijk deels aan het feit dat Azië en Rusland niet in cabrio’s geïnteresseerd zijn, maar toch blijft het indrukwekkend dat we landen als Frankrijk of Nederland achter ons laten.

 
  • Comfort (ophanging, geluiddemping)
  • Bescherming turbulenties met windscherm
  • Zuinige en soepele motor
  • Vrij grote koff er, neerklapbare achterbank
  • Veilig en geruststellend rijgedrag
  • Personaliseringsmogelijkheden, connectiviteit
  • Slappe schokdemping
  • Karakterloze motor
  • Ruimte achterin
  • Stevig prijskaartje
  • Uitrustingshiaten
  • Zicht rondom (met gesloten kap

In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks

Geschreven door op

De concurrenten