Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / BMW i8

Is ook in het segment van de (super) sportwagens fase 2.0 aangebroken? Wij nemen de proef op de som met deze test van de innoverende BWM i8, een volwaardige hybride.

148.500 €
  • Score redactie 15.00/20

Overzicht :

Er beweegt de laatste tijd heel wat in de wereld op vier wielen en het lijdt geen twijfel dat er ons nog heel (ecologische) vernieuwing te wachten staat. Tot voor kort hielden de sportwagens pur sang zich grotendeels afzijdig van deze recente groene vernieuwingsgolf, maar nu de hybridetechnologie is doorgedrongen tot de hoogste echelons van de autosport (F1, Le Mans), laten ook supersportwagens genre Mc Laren P1, Porsche 918 of Ferrari La Ferrari zich verleiden tot ‘elektrificatie’.

Of toch in beperkte mate, want ze worden nog steeds aangedreven door krachtige, grote verbrandingsmotoren, die worden bijgestaan door een andere (elektrische) aandrijving om tot ongelooflijk hoge vermogens en dito prestaties te komen. De BMW i8 ziet het echter anders: hij is een ‘echte’ hybride die de kracht van een driecilinder (!) koppelt aan die van een elektrische motor. En zoiets is nog nooit vertoond in (doorgaans redelijk conservatief) sportwagenland.

  • Exclusiviteit/Looks
  • Klinkende prestaties
  • Bijzonder laag verbruik (voor sportwagen)
  • Uitstekende remmen
  • Veilig en efficiënt weggedrag
  • Goede ergonomie
  • Fors prijskaartje
  • Krappe zitplaatsen achterin
  • Instap naar achteren acrobatenwerk
  • Kunstmatig stuurgevoel in bochten
  • Onderstuurd op de limiet
  • Stugge adaptieve schokdemping

In dit artikel : BMW, BMW i8

Geschreven door op