Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Cadillac ATS

Cadillac probeert al jarenlang verwoed om voet aan de grond te krijgen in Europa. Het nieuwste wapen in deze veroveringstocht is de ATS, die zich in de kuiten van de BMW 3 moet vastbijten.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De ATS is niet afgeleid van een bestaand model, maar staat op een volledig nieuw platform. Hoewel de ATS in de VS verkrijgbaar is met drie motoren, hebben wij slechts recht op één van die krachtbronnen. Wij moeten het doen met de 2.0-turboviercilinder. Dat is op papier alvast geen straf, want hij is zeer modern. Hij wordt onder druk gezet door een twin scroll-turbo en heeft directe injectie. Dat is volgens Cadillac goed voor 276 pk en 353 Nm (bovendien al beschikbaar vanaf 1.700 o/m). De eerste indrukken zijn in elk geval goed. De ophanging filtert goed, maar is wel vrij stug en grote wegoneffenheden worden behoorlijk droog doorgegeven. Maar zodra de auto op dreef is, rijdt hij wel erg neutraal en lichtvoetig.

Begrijp ons echter vooral niet verkeerd: speels is hij niet. Het evenwicht ligt tussen neutraal en onderstuurd en daaraan kan het sperdifferentieel niet veel veranderen. De standaard manuele versnellingsbak schakelt wat zwaar - hij komt van Tremec, dat eigenlijk overbrengingen voor vrachtwagens bouwt. We konden de ATS ook met automaat proberen, die erg Amerikaans aanvoelt. De zesbak schakelt vroeg op om daarna te vroeg terug te schakelen bij de minste streling van het gaspedaal. Dé teleurstelling komt echter van het stuur.

De nieuwe Cadillac ATS is een goede auto, zonder meer. Hij rijdt goed, is netjes afgewerkt en biedt een zeer moderne uitrusting. Maar behalve een mooie verhouding prijs-uitrusting heeft hij te weinig om zich te onderscheiden van de Duitse gevestigde waarden, wat zijn slaagkansen beperkt in het merkconservatieve Europa. Hopelijk brengt de toekomstige dieselmotor soelaas...

U kunt de Eerste Test van de Cadillac ATS nalezen in AutoGids 862 van 14/11/2012.

In dit artikel : Cadillac, Cadillac ATS

Geschreven door op