Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Fiat 500L Living

De Living is de zevenzitsversie van de Fiat 500L, al gaat het op de derde rij maar om noodzitjes. Wie de achterstoelen neerklapt, beschikt echter over een bagageruimte een gezinsauto waardig.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Zonder te raken aan de wielbasis van de 500L (die 2,61 meter bedraagt) hebben de Italianen het zich in het hoofd gehaald om twee extra zitplaatsen op de vloer te monteren. Een hele uitdaging... De enige technisch haalbare oplossing was de achteroverhang van de 500L te verlengen. Op die manier kon 20 centimeter extra vloer achter de wielen worden vrijgemaakt, genoeg om twee (kleine) wegklapzitjes voor twee extra (uiteraard net zo kleine) inzittenden te kunnen monteren. De verschuifbare achterbank op de tweede rij bleef daarentegen behouden en werd zelfs uitgerust met een ingenieus wegklapsysteem voor de zittingen om de zesde en zevende passagier te laten in- en uitstappen.

Enkele kilometers aan het stuur van een 500L Living 1.6 MJET (waarbij we weliswaar jammer genoeg alleen in de auto zaten) brachten geen bijzondere tekortkoming aan het licht. Het comfort en het weggedrag zijn nog altijd verzorgd en deze verlengde 500 rijdt zelfs plezierig, want de wendbaarheid werd verbazend goed behouden. Ten slotte vermelden we nog dat de meerprijs ten opzichte van een gewone 500L 1.350 euro bedraagt (inclusief de twee noodzitjes dus) en dat de Living de uitrustingsniveaus Pop Star en Lounge overneemt.

Met de 500L Living biedt Fiat de meest compacte zevenzitter op de markt aan. Je moet echter wel in het achterhoofd houden dat de twee zitplaatsen op de derde rij in de praktijk enkel geschikt zijn voor jonge kinderen...

U kunt de Eerste Test van de Fiat 500 Living nalezen in AutoGids 881 van 7/8/2013.

In dit artikel : Fiat, Fiat 500L

Geschreven door op

De concurrenten