Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Lotus Evora

De Evora, de eerste echt nieuwe Lotus sinds de Elise, betekent voor het Britse merk de terugkeer naar de 2+2, die al twintig jaar uit het gamma gebannen was.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De Evora erft een Toyotamotor. In dit geval is dat een 3.5-V6 die volledig van aluminium vervaardigd is en uitgerust is met een dubbele variabele timing (dual VVT-i, op de in- en de uitlaat). In de Evora krijgt hij een lichter vliegwiel en een specifi eke sturing, waarmee hij 276 pk bij 6.400 o/m en 350 Nm bij 4.700 o/m kan ontwikkelen. Een grote primeur is dat deze krachtbron hier (via een versterkte koppeling) vasthangt aan een manuele zesversnellingsbak (eveneens van Toyota-origine), waarvoor de ingenieurs uit Hethel twee verschillende tandwielsets hebben ontwikkeld.

Net als de Elise, maar dan op een minder radicale manier en met meer verfi jning, is de Evora onbetwistbaar een van de zeldzame coupés die een doordeweekse verplaatsing kan veranderen in een intense stuurmanssessie. De Evora is overigens de eerste Lotus die standaard beschikt over een stuurbekrachtiging (zuiver hydraulisch natuurlijk), die de feedback in het stuur nauwelijks verstoort. Levendigheid en evenwicht zijn nog altijd de sleutelwoorden om het gedrag van deze Lotus te beschrijven, terwijl de trekkracht, die hier versterkt wordt door de aanwezigheid van een standaard sperdifferentieel, ons feilloos leek.

Op de smalle en bochtige wegen rond het Schotse Glasgow wist deze Lotus ons te verbluffen met zijn effi ciëntie en - een primeur voor een model van het Britse merk -zijn relatieve rijcomfort.

In dit artikel : Lotus, Lotus Evora

Tests

Onze tests

Stockwagens Lotus

Nieuwe lotus in stock

Tweedehands Lotus

Tweedehands lotus evora

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!