Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Mercedes CLA 200

Naast twee dieselmodellen telt het gamma van de nieuwe Mercedes CLA ook vier benzineversies. Wij pikten er de middelste variant uit: de CLA 200, met zijn drukgevoede 1,6-liter van 156 pk.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.96/20

Overzicht :

Misschien is het een voorbode van de nieuwe tijden die aanbreken: het benzinegamma van de Mercedes CLA is (voorlopig?) uitgebreider dan het dieselgamma. Feit is dat je op dit ogenblik uit vier benzineversies kunt kiezen: de CLA 180 met 122 pk in een gewone versie en een spaaruitvoering BlueEfficiency, de CLA 200 met 156 pk (onze testauto) en de CLA 250 met 211 pk. 

De tijden dat je bij Mercedes uit de naamgeving kon opmaken hoe groot je motor was, liggen allang achter ons. Hier hebben de 180 en de 200 dezelfde 1.6 met drukvulling, terwijl de 250 beschikt over een... tweelitermotor, ook al met turbo.

  • Opvallende vormgeving
  • Krachtige en erg zuinige motor
  • Veilig en plezierig weggedrag
  • Nauwkeurige voortrein, geslaagd stuur Ergonomie, stoelcomfort voorin
  • Verzorgde aankleding en afwerking
  • Veercomfort kan beter (sportonderstel)
  • Binnenruimte, instap, hoofdruimte achterin
  • Forse basisprijs, soms dure opties
  • Zijwindgevoeligheid
  • Wat luie of schokkerige gerobotiseerde bak
  • Nogal rauwe motor (koud of bij lage toeren)

Geschreven door op