Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes SLC 200 : Andere naam, zelfde formule

Mercedes’ kleinste roadster kreeg bij zijn recente update niet alleen een nieuwe naam, maar ook andere motoren. Wij reden met de krachtigste handgeschakelde versie in het gamma: de SLC 200.

40.898 €
  • Score redactie 0.00/20

Overzicht :

De eerste Mercedes SLK werd gelanceerd in 1996, wat betekent dat het model dit jaar twintig kaarsjes mag uitblazen. Een verjaardag die het Duitse merk viert met een facelift... en een nieuwe naam. Net zoals bij de rest van het gamma verwijzen de eerste twee letters voortaan naar het type carrosserie – in dit geval een tweezitsroadster met hard wegklapdak – en refereert de derde letter aan het model waarvan deze variant is afgeleid – in dit geval de C-Klasse.

  • Homogeen aandrijfgeheel
  • Aangename versnellingsbak
  • Ophangingscomfort
  • Cabrio voor alle seizoenen
  • Interieurafwerking
  • Rijhouding
  • Structuurstijfheid
  • Hoog gewicht
  • Fletse motorklank
  • Tekort aan bergvakken
  • Toegankelijkheid koffer met dak open
  • Turbulenties in het interieur

Achter die nieuwe naam gaat echter nog altijd hetzelfde recept schuil: een lange motorkap waarin een overlangs gemonteerde krachtbron ligt, een passagiersruimte die zich vlak voor de achterwielen bevindt, en een korte kont. Wel werden de koetswerklijnen bij deze update iets afgerond. Net zoals de koplampen werd de voorbumper hertekend, om beter aan te sluiten bij de rest van het gamma. Achteraan zien we nieuwe lichtblokken en zijn in de bumper nu langere uitlaatsierstukken geïntegreerd. Maar de motorkap, de voor- en achtervleugels, de deuren en het wegklapdak bleven onaangeroerd.

De concurrenten