Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mitsubishi L200: het ernstige werk

Een revolutie in zijn segment ontketent de vijfde generatie van de L200 niet, maar Mitsubishi concentreerde zich wel op essentiële aspecten, zoals zijn interieurruimte en sleepvermogen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

We hoeven er geen tekeningetje bij te maken: het is veel lastiger om een pick-up er nieuw te doen uitzien dan een conventionele berline, die bij een generatiewissel probleemloos van silhouet kan veranderen. Zo heeft de Mitsubishi L200, de vijfde generatie intussen, een volledig nieuw koetswerk, maar zie je dat er amper aan. In de eerste plaats omdat hij niet moderner oogt dan zijn voorganger, en verder omdat hij nu wel heel sterk lijkt op de D-Max van concurrent Isuzu.

Toch hebben de esthetische ingrepen iets geruststellends. Om maar die wijzigingen te noemen die ons spontaan te binnen vallen: zijn meer gekunstelde koplampen beloven een betere lichtopbrengst, en de nieuwe vouwen op de fl anken resulteren in een vloeiender overgang tussen cabine en laadbak. Door de vleugels en de (nog breder geworden) wielkasten visueel te verbinden dragen ze bij tot de indruk van robuustheid die van de L200 uitgaat.

Meer dan een ander soort auto hoort een pick-up er stevig uit te zien. De cabine heeft dan ook de rondingen opgegeven die de L200 zo origineel maakten, met name de naar voren krullende achterdeuren, die het passagierscompartiment van de vorige generatie iets van een cocon gaven, netjes gescheiden van de laadbak. Met het oog op een optimale binnenruimte en instap werden de deuren en de deuropeningen vergroot (vooral de achterste). Nog om plaats in het interieur te winnen moest de elektrisch te openen achterruit wijken. Jammer, want die functie was niet alleen prettig – ze zorgde voor een aangename bries tijdens het rijden – maar ook verdomd handig om bijvoorbeeld lange planken te laden. Zeker omdat de laadbak van de L200 sowieso al iets korter is dan gemiddeld in dit segment.

In dit artikel : Mitsubishi, Mitsubishi L200

NIEUWSBRIEF