Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Porsche 911 Turbo S

Hoewel hij alweer krachtiger is dan zijn voorganger - met 560 pk voor deze S-versie - wil de Porsche 911 Turbo zich ook beter lenen voor alledaags gebruik. Als dat maar niet ten koste gaat van de sensaties...

Prijs
NB
  • Score redactie 15.60 /20

Overzicht :

Voor de jongste 911-generatie ontwikkelde Porsche een gloednieuw onderstel met meesturende achteras. Net als de GT3 stuurt de Turbo dus met de vier wielen, wat zich enerzijds vertaalt in een grotere wendbaarheid bij lage of gemiddelde snelheden en anderzijds in meer stabiliteit als het er snel toegaat. Om geen enkele van de 520 pk's - of zelfs 560 paardjes in het geval van de hier geteste S-variant - verloren te laten gaan behoudt de 911 Turbo zijn vierwielaandrijving. Die doet wel een beroep op een nieuwe centrale elektrohydraulische meerschijvenkoppeling, die meer finesse en een groter reactievermogen aan de dag legt bij de verdeling van het motorkoppel over de voor- en de achterwielen. Net als circuitbeest GT3 bedanken ook de Turbo en Turbo S voor een manuele versnellingsbak, tot spijt van sommige puristen. De PDK met zeven verhoudingen, die zijn deugdelijkheid al ruimschoots heeft bewezen in de 911 van de vorige generatie (997), werd nog verbeterd en haalt het beste uit de drukgevoede 3.8. Net als bij alle 911's - en bij autobussen, zoals sceptici wel eens smalend opmerken - bevindt de flat six zich achter de achteras (in achteroverhang dus) en staan zijn wielen nog 10 centimeter verder uit elkaar dan die van de 997: met een wielbasis van 2,45 meter zijn we ver verwijderd van de 2,21 meter van de oer-911.

  • Fantastische boxermotor (soepelheid, vermogen)
  • Prestaties van erg hoog niveau
  • Verbluffend onderstel, trekkracht, levendigheid
  • Toegankelijk dynamisch potentieel
  • Veelzijdigheid
  • Afwerkingskwaliteit, standaarduitrusting
  • Gedempte uitlaatklank
  • Manuele versnellingsbak niet verkrijgbaar
  • Afstelling manuele stand PDK-bak
  • Bijna té efficiënt, relatief gebrek aan sensaties
  • Erg hoge prijs, buitensporig dure opties

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Porsche

Nieuwe porsche 911 in stock

Tweedehands Porsche

Tweedehands porsche 911

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!