Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Renault Twingo GT : Vlotte stadsrakker

De 0.9- driecilinder leent zich gerust voor een kort sprintje in de stad.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

We weten het al van bij de presentatie: de Twingo GT is geen racebolide en ook geen stuntwagen. Desondanks heeft hij andere noten op zijn zang, als chique en trendy stadsauto met een vleugje sportiviteit. Want met 110 pk achter je rug in een auto van minder dan een ton zou het misplaatst zijn om te klagen over een gebrek aan vermogen. Niet dat je tegen de rugleuning wordt geplakt, maar de 0.9-driecilinder leent zich gerust voor een kort sprintje in de stad. Bovendien zorgen de verlaagde ophanging, dikkere antirolstang en grote wielen voor genoeg grip om je wat te amuseren, bijvoorbeeld door erg laat te remmen of vlotjes rotondes aan te snijden. Je kunt zelfs het gaspedaal ingetrapt houden, want het ESP maakt pirouetjes onmogelijk. Goed, de kleine Renault is over het algemeen wat harder, maar boet nauwelijks iets van zijn wendbaarheid in. Renault is niet tot het uiterste gegaan en de GT lijkt meer een marketingzet, maar toch leek deze Twingo ons erg tof tijdens onze testweek die voor 80 procent plaatsvond in de stad. Zijn motor is fiscaal interessant, maar wat gulzig naar onze smaak (8,6 l/100 km), en de aankoopprijs is aan de hoge kant (15.750 euro) voor een Twingo. Het beoogde publiek zal zich daar echter makkelijk over zetten.

  • Toffe, frisse look
  • Erg alerte motor
  • Voldoende grip
  • Prijs, absoluut gezien
  • Verbruik kan oplopen
  • Niet echt sportief

In dit artikel : Renault, Renault Twingo

Geschreven door op