Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Auris: klassiek offensief

De Toyota Auris is bijzonder populair in zijn hybrideversie, maar wil nu ook doorbreken met een klassieke, maar moderne aandrijfl ijn. Een faceliftje en de nieuwe 1.2 Turbo moeten daar bij helpen.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

In 2014 verkocht Toyota in Europa 880.000 auto’s, 4,6 procent meer dan het jaar voordien. Maar vooral de afzet van de hybrides groeide, met wel 13 procent, tot zo’n 178.000 stuks. Veel van het succes van die alternatieve aandrijfvorm komt van de Auris. Bijna de helft van de in Europa verkochte exemplaren van dat model heeft namelijk een hybride aandrijfl ijn, met weinig verschillen tussen de diverse nationale markten. In België is de verhouding tussen het aantal exemplaren met alleen een verbrandingsmotor en de hybrides in de vijfdeursversie 51 tegenover 49 procent, in de breakvariant Touring Sports is dat zelfs 28 tegenover 71 procent.

Dat is een interessant succes, maar het gaat natuurlijk ten koste van de andere motorversies. We moeten toegeven dat het voor de klant ook een vrij voor de hand liggende keuze is, met een dappere, maar beperkte 1.33 op benzine en de 1.4- of de 2.0-diesel. Er waren dan ook dringend nieuwe motoren nodig, om makkelijker klanten te kunnen verleiden die tot dusver hun gading niet vonden in de Toyota-showrooms.

In dit artikel : Toyota, Toyota Auris

Geschreven door op

De concurrenten