Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Verso

De compacte middenklasser van Toyota heet voortaan kortweg Verso, als om aan te tonen dat het niet langer zomaar een afgeleide van een ander model is.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De Toyota Verso speelt niet alleen de klassieke eenvolumertroeven uit, maar legt ook de klemtoon op een lager verbruik en een schonere uitstoot en, wat nieuw is, hij besteedt ook een bijzondere aandacht aan zijn rijdynamiek. In de praktijk komt de tweeliter-diesel van 126 pk heel overtuigend voor de dag. Hij getuigt van een aangenaam soepel karakter en blijft discreet, met relatief weinig trillingen. Terwijl zijn vermogen maar matig is voor een moderne tweeliterturbodiesel, maakt hij dat goed met zijn maximumkoppel, dat garant staat voor goede hernemingen... op voorwaarde dat je een tandje terugschakelt. De versnellingsbak is namelijk nogal lang gespreid, om de geluidsniveau in het interieur en het verbruik te drukken, maar daardoor komen de hernemingen in het gedrang.

De Verso vertoont een duidelijk beter weggedrag dan zijn voorganger. De rijhouding is behoorlijk, de besturing voelt keurig aan en de voortrein is behoorlijk snedig voor een compacte eenvolumer. De Verso laat zich netjes in de bocht zetten en volgt zijn koers in alle evenwicht en vertrouwen. Pas in lange bochten gaat hij soms overmatig pompen, maar gezien zijn roeping mag je hem daar niet op afrekenen.

De interieurinrichting kreeg hier bijzondere aandacht, onder de noemer Dynamic Lounge. De Toyota Verso kan tegen meerprijs worden uitgerust met een panoramisch dak, dat de binnenruimte werkelijk in licht doet baden. Een welkome optie gezien de sombere tinten in het interieur, dat wel gebruikmaakt van kwaliteitsvolle materialen. Helaas staat het stuur nog altijd wat te laag. De Toyota Verso, die verkrijgbaar is als vijf- en als zevenzitter, is uitgerust met stoelen die niet verwijderbaar zijn. Ze kunnen in een handomdraai volledig in de koffervloer worden weggeklapt, zodat een respectabel laadvolume tot 1.696 liter vrijkomt. Met vijf inzittenden is de koffer 484 liter groot, in zevenzitsconfi guratie blijft daarvan nog... 155 liter over.

De Toyota Verso, die het eerder van rationele argumenten moet hebben, kiest voor een discrete en nuchtere aanpak. Dit is in de eerste plaats een praktische auto, waarvan de moduleerbaarheid en functionele aspecten de doorslag geven.

In dit artikel : Toyota, Toyota Verso

Geschreven door op

De concurrenten