Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / VW Eos 2.0 FSI & 2.0 TFSI

Als uitvinder van de populaire cabrio moest VW wel een eigen coupé-cabrio ontwerpen. Die naam Eos, naar de Griekse godin van de dageraad. Tijd voor een nieuwe start, dus.

VW Eos 2.0 FSI & 2.0 TFSI #1
Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Volkswagen maakt hier nog maar eens duidelijk dat het hogerop wil. Daarvan getuigt het hele Eos-concept : op basis van een Golf-platform en een Passat-achtertrein in deze klasse de eerste coupé-cabriolet aanbieden met vier volwaardige plaatsen. Met daar bovenop een grote kofferruimte, een mooi dak, een elegant koetswerk (zowel open als gesloten) en een functionaliteit die je in dit segment niet altijd verwacht. De Eos zou ook het comfort van een echte coupé moeten bieden (open dak incluis) en tegelijkertijd de vreugde van het rijden met de haren in de wind, zonder de nadelen eraan verbonden. Dat doel is bereikt. Die drang naar perfectie deelt hij met de Volvo C70 en plaatst hem zo'n beetje tussen het C- en het D-segment in. Dat surplus rechtvaardigt een hogere prijs ten overstaan van Opel (Astra TwinTop), Peugeot (307 CC) en Renault (Mégane Coupé-Cabriolet). Om hem veelvuldig op de weg te zien, zullen we in ons land zeker moeten wachten tot de TDI-turbodieselversie is aangekomen. Een goede reden voor ons om nog eens cabrio te rijden...

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen EOS

Geschreven door op

De concurrenten