Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volkswagen Sportsvan 1.2 TSI 110 A

De ietwat saaie Volkswagen Golf Plus is dood, lang leve de Golf Sportsvan. Benieuwd of deze opvolger met zijn hippere naam ook wat spannender werd. We testten hem met de 1.2 TSI van 110 pk.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

Uiteraard is de Sportsvan gebouwd op het nieuwe MQB-platform van de VW-groep. Dat biedt niet alleen als voordeel dat het stijver is dan de oude basis van wijlen de Golf Plus, maar ook (en veel belangrijker) dat de productiekosten dankzij schaalvergroting fors kunnen worden gedrukt. Daardoor kan de Belgische invoerder het zich veroorloven om alle versies behalve de instapper aan benzinezijde (de 1.2 TSI 85) standaard uit te rusten met een actieve snelheidsregelaar met afstandsbewaring en automatische noodremfunctie, die een belangrijke bijdrage levert aan de veiligheid. En dat terwijl we bij de vorige generatie van de Golf nog (terecht) klaagden dat zelfs een stabiliteitscontrole (nu ook standaard) nog in de optielijst stond. Mooi zo, Volkswagen. Door veelvuldig gebruik te maken van staal met hoge weerstand kon het gewicht worden gedrukt. Volkswagen meldt fier dat de auto ondanks een forse groeischeut (13 centimeter in de lengte, 5 centimeter in de breedte) liefst 90 kilo lichter werd, zonder dat gewichtige zaken zoals de verschuifbare achterbank met verstelbare rugleuning van zijn voorganger werden geschrapt.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf , ,

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker