Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volvo V60 Plug-in Hybrid

Na enkele prototypetests nodigde Volvo ons uit om met een bijna-definitieve versie van de V60 Plug-in Hybrid te komen rijden. Een wederkennismaking die het beste belooft voor de lancering.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Volvo is vastberaden om begin 2013 als eerste constructeur ter wereld een plug-in hybride met dieselmotor op de markt te brengen, voor een 'aanvaardbare' prijs bovendien. Om dat doel te bereiken vertrekken de Zweden van een bestaand model, de middenklassebreak V60, en kiezen ze voor een hybride aandrijflijn die zich relatief gemakkelijk (en dus voor een beperkte kostprijs) in een conventionele auto laat inbouwen. De V60 kan aan het stopcontact worden opgeladen en heeft dan een zuiver elektrisch rijbereik van zo'n 50 kilometer (onder optimale omstandigheden). Bovendien is Volvo zo verstandig geweest om zijn dieselmotor - in dit geval de krachtigste uit het gamma, namelijk een 2.4-vijfcilinder met 215 pk en 440 Nm - te koppelen aan een conventionele zestrapsautomaat met koppelomvormer.

Het gevolg van alle technologie is dat de V60 Plug-in Hybrid veel vermogen levert (215 diesel-pk's plus 70 elektrische paarden), erg koppelrijk is (440 + 200 Nm) en op de Europese normverbruikscyclus slechts 1,9 l/100 km verbruikt en dus slechts 49 g CO2/km uitstoot. In de praktijk blijkt de auto in elk geval bijzonder overtuigend. De elektromotor is ondanks zijn beperkte vermogen verrassend vlot en kan de auto tot 125 km/h helemaal alleen aandrijven. Omdat de elektromotor al vanaf het vertrekken bergen koppel levert, komt de V60 Plug-in Hybrid bijzonder vlot van zijn plaats. Bij de hernemingen gaat het wat rustiger en op dat moment dient de elektrische krachtbron vooral om het meergewicht te compenseren. Dynamisch zit het ook wel snor.

Als auto weet de Volvo V60 Plug-in Hybrid sterk te overtuigen. Ondanks de complexe technologie is de rijervaring niet anders dan bij een 'gewone' V60 en het zuiver elektrische rijden brengt zelfs rust en ontspanning. Wanneer de centen gaan tellen, wordt het duidelijk dat deze auto vooral op de markt van de bedrijfswagens goed zal scoren door zijn fiscaal gunstige positie.

U kunt de Eerste Test van de Volvo V60 Plug-in Hybrid nalezen in AutoGids 850 van 30/5/2012.

In dit artikel : Volvo, Volvo V60

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens Volvo

Nieuwe volvo v60 in stock

Tweedehands Volvo

Tweedehands volvo v60

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!