Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Jaguar XFR-S

Al jaren gebruikt Jaguar de letter R voor zijn sportieve topversies. Sinds kort is daar het toevoegsel S bijgekomen, voor ultieme varianten, zoals de XFR-S. Wat heeft die nog extra te bieden?

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Twee jaar terug vergastten we u in een Driekamp op het neusje van de zalm qua supersportieve reisberlines, met een vergelijking tussen de BMW M5, de Jaguar XFR en de Mercedes E 63 AMG. De minst dure en minst krachtige van de drie, de XFR, won toen nipt de strijd, gevolgd door de E 63 AMG en de M5. Je kunt je dan ook geredelijk de vraag stellen waarom Jaguar nog per se een extra gepeperde S-versie van dit evenwichtige sportpakket wou aanbieden.
Een uitstekende reden is omdat klanten ernaar vroegen. Er zijn altijd (gefortuneerde) kopers voor wie alles altijd beter kan of die graag de nodige duiten willen neertellen voor (nog) meer of in elk geval opvallendere exclusiviteit, en het zou voor een autoconstructeur zonde zijn om die lucratieve bron niet aan te boren. Een andere (minder goede) reden is frustratie tegenover de concurrentie: in onze vergelijkende test was de Jaguar de minst krachtige (alles is relatief) en tegelijk de zwaarste, waardoor hij ook de traagste van het gezelschap was.
Met een lengte van bijna vijf meter en een leeggewicht van 1,9 ton is de XFR-S immers een grote en zware auto. Tegenover de XFR kreeg de S-versie nieuwe bumperschilden met (nog) grotere luchtinlaten, hier en daar wat koolstofvezel (zoals voor een achtervleugel achteraan, die wel een optie is van 2.340 euro), grotere zijschorten en, tussen de twee dubbele uitlaten links en rechts in, een diffusor uit koolstofvezel die dieper onder de auto doorloopt dan bij de XFR, om de luchtstroom onder de auto te verbeteren. Standaard zijn ook de lichtmetalen twintigduimvelgen Varuna met ceramisch gepolijste afwerking (voor een glanzend zwarte of grijze afwerking moet je 600 euro bijbetalen).
Twee jaar terug vergastten we u in een Driekamp op het neusje van de zalm qua supersportieve reisberlines, met een vergelijking tussen de BMW M5, de Jaguar XFR en de Mercedes E 63 AMG. De minst dure en minst krachtige van de drie, de XFR, won toen nipt de strijd, gevolgd door de E 63 AMG en de M5. Je kunt je dan ook geredelijk de vraag stellen waarom Jaguar nog per se een extra gepeperde S-versie van dit evenwichtige sportpakket wou aanbieden.
Een uitstekende reden is omdat klanten ernaar vroegen. Er zijn altijd (gefortuneerde) kopers voor wie alles altijd beter kan of die graag de nodige duiten willen neertellen voor (nog) meer of in elk geval opvallendere exclusiviteit, en het zou voor een autoconstructeur zonde zijn om die lucratieve bron niet aan te boren. Een andere (minder goede) reden is frustratie tegenover de concurrentie: in onze vergelijkende test was de Jaguar de minst krachtige (alles is relatief) en tegelijk de zwaarste, waardoor hij ook de traagste van het gezelschap was.
Met een lengte van bijna vijf meter en een leeggewicht van 1,9 ton is de XFR-S immers een grote en zware auto. Tegenover de XFR kreeg de S-versie nieuwe bumperschilden met (nog) grotere luchtinlaten, hier en daar wat koolstofvezel (zoals voor een achtervleugel achteraan, die wel een optie is van 2.340 euro), grotere zijschorten en, tussen de twee dubbele uitlaten links en rechts in, een diffusor uit koolstofvezel die dieper onder de auto doorloopt dan bij de XFR, om de luchtstroom onder de auto te verbeteren. Standaard zijn ook de lichtmetalen twintigduimvelgen Varuna met ceramisch gepolijste afwerking (voor een glanzend zwarte of grijze afwerking moet je 600 euro bijbetalen).

In dit artikel : Jaguar, Jaguar XF

Tests

Onze tests

Stockwagens Jaguar

Nieuwe jaguar in stock

Tweedehands Jaguar

Tweedehands jaguar