Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW iX1 2025

  • Naast de versies met verbrandingsmotor of plug-ihybride aandrijving brengt BMW ook een volledig elektrische versie van de nieuwe X1 op de markt. De algemene stijl en afmetingen blijven identiek aan die van de andere X1’s, net als de inrichting van het interieur. De vloer ligt wel wat hoger door de aanwezigheid van het grote batterijpakket onderin, wat de hoofdruimte en het koffervolume beïnvloedt.

    In eerste instantie was de iX1 alleen leverbaar als tweemotorige xDrive30, dus met vierwielaandrijving en een gecombineerd piekvermogen van 313 pk. Hoewel hij zwaarder is dan de X1’s met verbrandingsmotor, geeft deze elektrische versie blijk van meer evenwicht in de bochten, dankzij een verlaagd zwaartepunt en structuurversterkingen. De acceleraties en hernemingen zijn indrukwekkend, maar niet iedereen heeft natuurlijk zoveel vermogen nodig. Ondertussen introduceerde BMW dan ook de meer bescheiden versie eDrive20, met een enkele motor (vooraan) en toch ook niet gering vermogen van 204 pk. De batterij van de iX1, met een nuttige capaciteit van 65 kWh biedt een theoretisch rijbereik tot 439 kilo­meter voor de xDrive30 en tot 474 kilometer voor de eDrive20. De interne driefasige oplader levert een interessant vermogen: 11 kW standaard en 22 als optie. Snelladen op gelijkstroom is beperkt tot 130 kW: goed, maar ook niet uitzonderlijk.

    Verrassend genoeg is deze zware elektrische iX1 in de bochten dynamischer dan zijn broers met verbrandingsmotor. Wij stellen ook de goede verhouding tussen prestaties en verbruik op prijs. De iX1 xDrive30 is wel vrij duur, en de minder krachtige – en dus minder dure – eDrive20 zou zeker al kunnen volstaan...

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 204 pk
    • - km • - kWh/100km
    • 66.5 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 313 pk
    • - km • - kWh/100km
    • 66.5 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW Ix1

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget