Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2017 / Opel Insignia GSi: blitser dan de OPC

Verwachte lancering : 01-12-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-07-2017

Opel dirkt het Insignia-gamma op met een sportieve GSi-variant. De berline krijgt een 2.0-turbomotor van 260 pk, vierwielaandrijving en een automaat. Hij werd afgesteld op de Nürburgring.

De krachtigste Opel Insignia’s van het moment hebben respectievelijk 165 pk (benzine) of 170 pk (diesel) aan boord. Met de GSi, die verwacht wordt tegen het salon van Frankfurt (midden september), wordt daar in één keer bijna 100 pk bovenop gedaan. Deze sportieve uitvoering beschikt immers over een tweeliter turbo van 260 pk. Het blokt levert ook 400 Nm en wordt gekoppeld aan een achttrapsautomaat met schakellepels aan het stuur en aaneen vierwielaandrijving met torque vectoring. Kortom, het GSi-logo, dat sinds de Manta GSi en de Kadett GSi al 33 jaar synoniem staat voor sportiviteit, zou dus een waardige invulling krijgen.

Beter dan de OPC

Over de prestaties van de Insignia GSi zwijgt Opel voorlopig in alle talen. Maar het merk wijst er wel fijntjes op dat de GSi sneller is over de Nordschleife van de Nürburgring dan de Insignia OPC van de vorige generatie die een 2.8 V6 turbo van 325 pk onder de kap had. Met dank aan het 160 kg lagere gewicht van de nieuwe Insignia. Datzelfde circuit werd trouwens als oefenterrein gebruikt bij de ontwikkeling. Onder meer de afstelling van de Brembo-remmen en de mechanisch-elektronische FlexRide-ophanging gebeurde in de Groene Hel.

Sportieve aankleding

Uiteraard heeft deze uitvoering van de Insignia Grand Sport recht op een sportieve aankleding. Het hertekende onderstel werd 10 mm dichter bij het asfalt gelegd, maar ook de look werd bijgestuurd met drempelverbreders en met bumpers die op de zijkanten voorzien zijn van luchthappers. Deze Duitser staat op Michelin Pilot Sport 4 S-banden die om velgen van 20 duim liggen. Aan boord hebben zowel de bestuurder-piloot als de copiloot recht op een kuipstoel.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten