Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Genève 2016 / Italdesign GTZero: gesculpteerd en elektrisch

Geschreven door David Leclercq op 29-02-2016

De behoorlijk spectaculaire conceptcar GTZero van ItalDesign ontleent zijn stijl aan de Lamborghini Huracan. Maar niet zijn aandrijfgeheel, dat volledig elektrisch is.

De Volkswagen-affaire laat blijkbaar diepe wonden na. Zelfs bij VW-dochters die niets te maken hebben met de beruchte aandrijfgehelen. Zo stelt ItalDesign (eigendom van de VW-groep) in Genève een spectaculaire conceptcar voor waarvan de lijnen geïnspireerd zijn op die van de Lamborghini Huracan. Het aandrijfgeheel verschilt daarentegen volledig. De GTZero maakt namelijk gebruik van een volledig elektrisch geheel.

Modulaire basis

De GTZero mag dan al volledig elektrisch zijn, toch grijpt hij evengoed terug naar oplossingen voor de competitie. De sportieveling wordt namelijk gebouwd op een zelfdragende kooi van koolstof, maar die zou volgens de constructeur modulair zijn, zodanig dat de keuze kan gelaten worden tussen verschillende types van aandrijfgehelen.

500 kilometer rijbereik

De conceptcar die in Genève staat, wordt aangedreven door 3 elektromotoren (2 vooraan en 1 achteraan) waardoor hij 250 km/h kan halen. De GTZero heeft een aangekondigd rijbereik van 500 kilometer en de batterij zou voor 80 procent opgeladen kunnen worden in 30 minuten. Het hele accupack werd in de middentunnel geplaatst, wat ten goede komt aan de verdeling van het gewicht en het zwaartepunt. Deze GTZero maakt ook gebruik van een actieve stroomlijn om zowel betere prestaties neer te zetten als het rijbereik te optimaliseren.

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten