Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalons / Gaat het salon van Frankfurt verdwijnen?

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-01-2020

Frankfurt zal binnenkort weten of het nog het Duitse autosalon mag organiseren. Andere steden zoals Keulen zijn ook kandidaat. De VDA is begonnen aan de selectie die over enkele maanden afgerond wordt.

Het salon van Frankfurt zou heel goed het salon van Berlijn, Keulen of zelfs München kunnen worden. De VDA (de vereniging van de Duitse auto-industrie) moet dit jaar de winnaar kiezen uit de 7 Duitse steden die de IAA willen organiseren, het bekende tweejaarlijkse autosalon van Duitsland. Elk van de kandidaten heeft industriële, historische en logistieke argumenten om als winnaar uit de bus te komen. Naast Frankfurt, dat het evenement wil behouden, moet de VDA ook de kandidaturen van Berlijn, Keulen, Hamburg, Hannover, München en Stuttgart bekijken. De eerste ronde vindt eind deze week plaats. De organisator moet zijn beslissing maken voor het einde van het jaar. Frankfurt heeft deze bijeenkomst op Duitse grond lang voor zich gehad, maar de editie van 2019 was een flop met een sterke daling van het publiek (560.000 bezoekers in plaats van 800.000 in 2017) en de afwezigheid van belangrijke constructeurs.

Nieuwe formule

Het salon moet zich heruitvinden, net als al zijn tegenhangers in Europa en over de hele wereld. Er is vooral sprake om de nadruk te leggen op mobiliteit en testpistes te voorzien. Zelfs Genève, de jaarlijkse bijeenkomst in maart, vormt geen uitzondering op deze regel. Toegegeven, het salon van Genève loopt nog geen gevaar, al zijn de afwezigen voor deze editie van 2020 ook talrijk: Citroën, Ford, Jaguar, Land Rover, Lamborghini, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Tata, Tesla en Volvo komen niet naar Palexpo. Er is één klein salon dat weerstand blijft bieden: dat van Brussel. De laatste editie in januari heeft meer dan een half miljoen bezoekers aangetrokken, terwijl er geen enkel belangrijk merk afwezig was op het evenement.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten