Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / De naam SsangYong verdwijnt

In 2017 verandert SsangYong van naam. Mahindra, de eigenaar van de constructeur, wil het merk met een andere naam op de Amerikaanse markt lanceren. Zelfs in thuisland Korea krijgen de modellen het andere logo.

Het Koreaanse merk SsangYong (wat 'twee draken' betekent) beleeft zijn laatste jaren onder zijn huidige naam. Eigenaar Mahindra gaat voor een 'rebranding'. De informatie werd verspreid door de Indische websites Just Auto en indianautosblog en vindt zijn oorsprong in een Amerikaans interview uit 2014 met Pawan Goenka, de CEO van Mahindra. De groep heeft trouwens zopas een nieuw offensief gestart. Niet alleen qua investeringen in ontwikkeling en in de lancering van zijn nieuwe Tivoli, maar qua ambities. Mahindra wil de 'twee draken' namelijk in 2017 op de Amerikaanse markt brengen, maar vreest dat de naam SsangYong daar slecht in de smaak zal vallen. Daarom moet het kind een nieuwe naam krijgen, en die zal wereldwijd worden toegepast, dus ook in Europa en Azië, zelfs in thuisland Zuid-Korea.

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten