Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Chinese Great Wall installeert Europese hoofdkwartier in Duitse München

Geschreven door Frédéric Kevers op 23-11-2021

Great Wall versterkt zijn aanwezigheid in Europa met een hoofdkwartier in München. Dat moet de expansie van de Chinese constructeur op het Oude Continent versnellen. Great Wall komt naar onze contreien met de automerken Ora en Wey.

Great Wall wil vaste voet krijgen op Europese grond. Het Chinese autoconcern rekent daarvoor niet alleen op de merken Ora en Wey, die vanaf 2022 op bepaalde markten te koop zullen worden aangeboden. Maar ook op een Europese hoofdzetel die in het Duitse München komt te staan. Er is sprake van 300 werknemers, die ervoor moeten zorgen dat de Europese integratie zo voorspoedig mogelijk verloopt.

>> Lees ook - Great Wall vertrouwt op de Ora Cat en de Wey Coffiee

Great Wall wil niet enkel auto's verkopen, maar de kopers - de Chinezen hebben het over "gebruikers" - een waar ecosysteem aanbieden waarin ook talloze diensten vervat zitten.

SVOLT

In plaats van vele landen tegelijk aanvallen met een klassiek aanbod, zet Great Wall in op kleinere, maar gerichtere investeringen op bepaalde markten- zowel commercieel als industrieel. Het is nog niet zeker welk land de voorkeur geniet, maar wie durft er gokken tegen Noorwegen? De doelgroep? Autokopers die bereid zijn meer te betalen voor technologie-intensieve producten en toegang wensen tot een ultramoderne consumentenomgeving.

Bovendien rekent Great Wall op zijn nu onafhankelijke spin-off SVOLT voor de productie van batterijcellen en andere componenten voor elektrische voertuigen in Europa. Er zijn twee locaties gepland in Saarland (Duitsland) met als doel dat de batterijfabriek tot 24 GWh kan produceren, terwijl de andere locatie zich zal richten op modules en hoogspanningsopslag.

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten