Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Ferrari is terug een sterk merk

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-09-2017

In de Interbrand-klassering van sterke merken staan 15 autoconstructeurs in de Top 100. Toyota is het sterkste automerk en Ferrari is terug in het klassement doorgedrongen op de 88ste plaats.

Apple staat op kop en Google en Microsoft volgen op de voet. Het Interbrand-merkenklassement telt bovenaan vooral technologiebedrijven die voor een breed publiek toegankelijk zijn. Toch zijn 15 autoconstructeurs in de Top 100 doorgedrongen, waarvan 2 in de Top 10. Toyota staat namelijk op de 7de plaats van de wereldwijde klassement, hoewel het in 2016 nog op de 5de plek stond. Volgens de studie heeft de Japanse constructeur de hoogste merkwaarde (42 miljard euro). Net daarna volgt Mercedes, op plaats 9. Tussen McDonald’s en Disney vinden we BMW op 13 en op de 20ste stek staat Honda.

Terugkeer van Ferrari

E-Bay zit tussen Ford (33) en Hyundai (35). Van 38 tot 40 volgen drie automerken elkaar: Audi, Nissan en Volkswagen. Ondanks Dieselgate blijven de twee Duitse merken dus bij de 40 sterkste merken. Nissan is met 4 plaatsen omhooggeschoven. Porsche staat op 48, Kia op 69, Land Rover op 73 en Mini op 87. Net daarachter keert Ferrari terug naar het klassement waar het in 2014 was uitgevallen. Het maakt meteen de sterkste klim van zijn segment. Tesla, dat in 2016 voor het eerst op de lijst verscheen, heeft het wat moeilijker op plaats 98.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten