Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Mercedes op 33.723 auto’s van BMW

Geschreven door Olivier Duquesne op 13-01-2016

Mercedes streeft ernaar nummer één te worden onder de premiummerken in 2016. Het zit BMW, leider van het segment, in ieder geval op de hielen, met een verschil van slechts 33.723 verkochte auto’s.

In 2015 heeft BMW wereldwijd 1.905.234 wagens verkocht, ofwel 5,2 procent meer dan het jaar ervoor. De Beierse constructeur staat nog maar eens aan het hoofd van het premiumsegment. Maar Audi, dat in 2014 de tweede plaats bezette, viel vorig jaar met 1.803.250 stuks terug naar de derde positie. Mercedes staat in 2015 dus op de tweede plek, met 1.871.511 verkochte wagens wereldwijd. Het verschil met BMW is klein: ‘amper’ 33.723 stuks. Mercedes heeft deze stijging te danken aan zijn algemene vooruitgang met twee cijfers, meer bepaald 14,4 procent.

China als scheidsrechter

Jaguar staat op de vierde plaats in het klassement, met 487.065 verkochte wagens, gevolgd door Porsche, met 255.121 stuks in 2015 (+18,3 procent). Deze statistieken tonen aan dat Audi het onderspit delft in de strijd tussen het klassieke trio Audi-BMW-Mercedes. Ondanks de goede verkoopcijfers van het merk met de vier ringen in de Verenigde Staten, kent het een lichte daling in China, waar BMW zijn evenwicht heeft kunnen behouden en waar Mercedes liefst 92.000 auto’s meer verkocht dan in 2014 (+32,6 procent).

Nummer 1 worden

Mercedes is niet van plan op zijn lauweren te rusten. Met zijn nieuwe producten wil het verschillende markten veroveren. De laatste resultaten tonen aan dat de hernieuwingsstrategie van het gamma zijn vruchten afwerpt. Het bestuur heeft bijgevolg mooie ambities: nummer één worden onder de premiummerken in 2016. We kunnen er echter van uitgaan dat BMW zich niet zal laten doen. Audi zal daarentegen het Volkswagen-schandaal van zich af moeten schudden, dat het duur kan komen te staan, zowel wat zijn reputatie betreft, als qua verkoopcijfers, en voornamelijk in de Verenigde Staten.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten