Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Seat onthult toekomstplan

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-11-2015

Seat, dat door sommige analisten voorgesteld wordt als de zekering die men bij Volkswagen zou moeten laten springen, onthulde niettemin een toekomstplan tot 2025. Tegen 2017 zouden vier nieuwe modellen voorzien zijn.

“De Volkswagen-groep heeft ons alle vertrouwen gegeven door onze planning goed te keuren.” Daarmee ontkrachtte Francisco Javier García Sanz, voorzitter van de raad van bestuur van Seat, op zijn manier op de geruchten over een ontmanteling van het Spaanse merk naar aanleiding van de zaak met de sjoemelsoftware. Voor 550 managers en bestuurders die betrokken zijn bij het merk onthulde Seat zijn plannen en zijn strategie tot 2025. Dit was ook de gelegenheid voor Luca de Meo, vervanger van Jürgen Stackmann aan het hoofd van het bestuur van Seat, om zich in het openbaar voor te stellen.

4 modellen tegen 2017

Voor zijn klanten zal Seat de twee komende jaren 4 nieuwe modellen lanceren. Het eerste wordt een compacte SUV tijdens het 1ste semester van 2016. In 2017 zouden dan een nieuwe Ibiza en een stads-SUV volgen. Het Spaanse merk communiceerde nog niets officieels, behalve de investeringen in de montagelijn nummer 1 in de fabriek van Martorell (Spanje) die noodzakelijk zijn voor de integratie van een “nieuw platform”. Deze werkzaamheden impliceren echter ook een tijdelijke onderbreking van de band, waardoor ongeveer 100 tijdelijke contracten en 100 contracten van bepaalde duur niet vernieuwd zullen worden.

Rationalisering

Hoewel Seat de toekomst sereen tegemoet lijkt te zien door zich te focussen op “dragende segmenten”, zullen besparingen nodig zijn. Zo is het Spaanse merk via zijn rationaliseringsprogramma, “Leap”, van plan om 100 miljoen euro per jaar te besparen. Hoe? Wel, “door de logistieke, arbeids- en administratieve processen te optimaliseren en door het energieverbruik te beperken”. En dat is niet alles, want het plan voorzien ook “een vermindering van de uitgaven voor diensten in onderaanneming, voor sponsoring, voor reizen en evenementen”.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten