Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Tesla Model 3: al 400.000 bestellingen

Geschreven door David Leclercq op 15-04-2016

We hadden verwacht dat de storm rond de bestellingen van de nieuwe Tesla Model 3 een beetje zou luwen. Maar dat blijkt helemaal niet het geval: de grens van 400.000 bestellingen is zo goed als bereikt.

Blijkbaar is er veel meer interesse in de elektrische auto dan vooraf gedacht. Dat bewijst Tesla met de nieuwe Model 3. Of eerder de ‘toekomstige’ Model 3, want hij komt pas in 2018. Amper twee weken na zijn presentatie werden over de hele wereld al meer dan 400.000 bestellingen geregistreerd.

Meevaller

Dankzij het orderboekje dat vlot vol geraakt, haalde Tesla al meer dan 400 miljoen dollar binnen (1.000 dollar reservatiekosten per auto, terugbetaald bij aankoop), terwijl alle bestellingen samen een omzet van meer dan 14 miljard dollar vertegenwoordigen. Tot zover geen probleem, maar met dit perspectief zal de megabatterijfabriek die Tesla nog aan het bouwen is (500.000 batterijen per jaar) nauwelijks volstaan om te beantwoorden aan de vraag naar de Model 3. En dat roept vragen op.

Goede communicatie

Het moet gezegd dat Elon Musk, de iconische topman van Tesla, weet hoe hij producten moet verkopen. Hij handelt net zoals Apple. Hij legde uit dat de Model 3 comfortabel vijf volwassenen kan vervoeren en niets meer of minder is dan de universele elektrische auto waar iedereen zit op te wachten. “We bouwen de Model 3 omdat we de overgang naar een duurzame individuele transportwijze willen versnellen”, verklaarde hij. “In het begin plande Tesla drie modellen, maar uiteindelijk worden het er vier (Roadster, Model S, Model X en nu Model 3, nvdr).”

Doel bereikt

Voor Musk is de Model 3 een soort hoogtepunt. Voor hem was de Roadster de meest complexe en duurste auto. Dan volgden de Model S en Model X, ‘tussenproducten’ wat de prijs betreft. De Model 3 is ten slotte de toegankelijke elektrische auto met groot productievolume. En dat was het doel van Musk.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten