Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Audi RS7

Met het aandrijfgeheel van de jongste RS6 onder de kap wordt de verleidelijke Audi A7 Sportback een echt beest. Inclusief natuurlijk de geweldige klank van de formidabele drukgevoede 4.0-V8.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De ontwikkeling en de productie van de RS7 Sportback werd vergemakkelijkt doordat de A7 Sportback technisch nauw verwant is aan de A6. Ruw gesteld hebben de ingenieurs dan ook gewoon aan copy-paste gedaan. Ze namen het motor-versnellingsbakgeheel van de krachtigste A6 over, evenals zijn ophangingsprincipes (pneumatisch of gestuurd). Het hart van deze RS7 is nog altijd de formidabele drukgevoede V8 van 4 liter, die hier 560 pk en 700 Nm van bij 1.750 o/m uitbraakt. Hij heeft standaard een stop-startsysteem, maar ook de befaamde cilinderuitschakeling. Het resultaat is dat de RS7 naast een onthutsend vermogen ook een verbazend officieel normverbruik van 9,8 l/100 km kan voorleggen, goed voor een CO2-uitstoot van 229 g/km. Al moet je die cijfers natuurlijk met enkele korrels zout nemen...

Het erg speciale statuut van deze A7 wordt bevestigd door de kuipstoelen, evenals door het driespakige stuur met RS-logo. Alle eventuele twijfel wordt echter weggenomen wanneer je de motor start, want de V8 produceert genoeg decibels om de hele buurt wakker te maken. Maar met een geluid als dit zullen de buren u dat allicht niet kwalijk nemen. De eerste meters ervaren we een zekere zachtheid. Natuurlijk voel je wel dat er veel vermogen verscholen zit onder je rechtervoet. Het sluimert, maar de bedieningsorganen reageren dan ook gematigd. Zodra je de bebouwde kom verlaat, vraagt de V8 niet liever dan er als een speer vandoor te gaan en deze elegante vijfdeurscoupé op enkele seconden tijd voort te stuwen naar schandelijke snelheden. In de Dynamic-stand wordt het nog beter: de achtcilinder begint dan letterlijk te brullen, ook wanneer je je voet van het gaspedaal haalt, wat resulteert in een diep grommende uitlaat.

De RS7 Sportback is van hetzelfde allooi als de RS6: een bolide die er als geen ander tegenaan kan gaan, met een beestachtig wilde motor, maar ook een totale controle dankzij zijn vierwielaandrijving en zijn erg efficiënte Dynamic Ride Control. Maar om deze RS7 nu 'redelijk' te noemen...

U kunt de Eerste Test van de Audi RS7 nalezen in AutoGids 881 van 7/8/2013.

In dit artikel : , , Audi, Audi A7

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!