Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Audi

A7

Audi A7 Sportback (2023)
Topklasseberlines

Topklasseberlines

  • Audi
    A7 Sportback (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 60440 - 90970€ 139 - 188 g/km (WLTP)
    Benzine 59480 - 134600€ 159 - 278 g/km (WLTP)
    Hybride benzine Plug-in 75010 - 87040€ 26 - 29 g/km (WLTP)

    Audi A7 Sportback

    De tweede generatie van de A7 Sportback kwam in 2018 op de markt. Audi kiest nog altijd voor een functionele insteek, getuige de gigantische (en gemotoriseerde) vijfde deur, die toegang geeft tot een ruime koffer van 535 liter, een volume dat kan worden vergroot tot 1.390 liter door de achterbank neer te klappen. Achterin is de beenruimte nog altijd royaal. Het interieur is verwant met dat van de A6: je vindt er twee grote, centrale aanraakschermen die bijna alle bedieningsfuncties van de klassieke draaiknoppen overnemen. Deze schermen zijn ‘haptisch’, wat betekent dat ze de fysieke feedback van een echte knop simuleren. Alle motoren kunnen rekenen op mild hybrid-technologie, die een elektrische duw in de rug kan geven, de verbrandingsmotor ontlast en zo brandstof bespaart. Het motorpalet loopt volledig gelijk met dat van de A6 en telt dieselmotoren (163 tot 344 pk), benzines (204 tot maar liefst 600 pk in de RS 7) en twee plug-inhybrides die fiscaal 100 procent aftrekbaar zijn voor ondernemingen en zelfstandigen. Met de juiste opties (gestuurde schokdempers, luchtveren, vierwielsturing) pakt deze grote vijfdeurs uit met een geslaagd compromis tussen comfort en dynamiek. Opgelet echter voor de sportophanging of voor te grote velgen, die het comfort aantasten. De A7 Sportback is meer op comfort gericht dan vroeger, wat niet belet dat hij net zo goed dynamisch uit de hoek kan komen. Hoewel hij sterker verwant is met de A6 dan met de A8, sluit de rijbeleving meer aan bij die laatste.

Vorige Audi-modellen
Audi A7 Sportback 2019
Audi A7 Sportback 2018
Audi A7 Sportback 2017
Audi S7 Sportback 2017
Audi RS7 Sportback 2016
Audi A7 Sportback 2016
Audi A7 Sportback 2010

Tests Audi A7

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget