Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW 330e : Geen compromis

BMW zet zijn PHEV-offensief voort met oplaadbare versies van de X5, 7-Reeks en ook deze nieuwe 3-Reeks. Weet de 330e te overtuigen, of vergt hij zware toegevingen? Op naar München....

52.450 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Minder dan 50 g CO2/km en minstens 0,5 kWh aan batterijcapaciteit per 100 kilo aan auto: de formule zit in ons achterhoofd wanneer we het vliegtuig opstappen naar München om een paar nieuwe varianten van de BMW 3-Reeks te testen, waaronder deze plug-inhybride 330e. Bovenstaande formule is in ons land van levensbelang voor een oplaadbare hybride: ze bepaalt of een plug-in­hybride vanaf 2020 nog in aanmerking komt voor een gunstige fiscale aftrekbaarheid. 

Maar BMW heeft zijn huiswerk goed gedaan: de 330e stoot amper 39 gram CO2 uit (op papier, maar dat is wat telt) en zijn lithium-ionbatterij van 12 kWh is ruimschoots krachtig genoeg gezien het voertuiggewicht van 1.740 kilo (zelfs 8,7 kWh had volstaan). Op de vraag of deze 330e fiscaal interessant is voor ondernemingen en zelfstandigen, kunnen we dus al bevestigend antwoorden. Dan rest enkel nog de vraag: rijdt hij ook een beetje aangenaam?

  • Rust bij elektrisch rijden
  • Aantrekkelijk elektrisch rijbereik
  • Nog altijd dynamisch karakter
  • Verlies aan laadvolume
  • Meergewicht hybride geheel
  • Niet zo zuinig als op papier

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Geschreven door op